Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

27 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tamek İncir Reçeli, Hava Harp Okulu 1982 devresi, Kütahya Valiliği

Tamek İncir Reçeli, Hava Harp Okulu 1982 devresi, Kütahya Valiliği
 

Tamek İncir Reçeli


Canim 'Incir Receli' istedi.
- Var mi hanim?
- Bir bakayim, dedi.
- Bir ara ismarlamistin ya...?

Kimsenin benden baska incir receli yiyecegi yok!... Aman yemesinler!... Bir tadini alirlarsa, bize birakmazlar...

Benim ilk incir recelini tatmam 1978 yilinin yaz aylarina kadar gider.

Hava Harp Okulu'na alinacak ogrencilerin askeri egitim-ucus kampindayiz. Izmir, Cumaovasi'nda. Once askeri liselerden gelen ogrencilerin egitimi bitti. Ucus egitimde basarili olanlar Hava Harp Okuluna, digerleri Kara Harp Okulu'na gidecekler.

Sivil Liselerden gelenlerin boyle bir sansi yok. Ya Hava Harp. Ya da Hava Harp!...

Kamp Komutani, Tahir Altincekic Albay. Aday Ogrencilerin Tabur Komutani Kurmay Yarbay Gokalp Yugnak. Onun yardimcisi da ben. Usttegmenim. Ogrencilerin butun ayak isleri ile ben ilgileniyorum: Yemek, yatma, banyo, su, askeri egitim, izin, ziyaret, mektup, telefon, yat, kalk....

Kendime bu sivil cocuklardan bir yardimci secmem lazim. Tabur Kidemlisi. Onun altinda da iki boluk kidemlisi ve yardimcilari var. Benim derdim, bu kadar isi yurutmede bana yardimci olabilecek akilli, uslu, ama; ikiyuz-ucyuz kisiyede soz gecirebilecek bir genc adam bulmak!...

Askeri Liselilerde sorunumuz olmadi. Kuleli Askeri Lisesi'nde kidemli olan genc bir delikanli, bizim de Tabur Kidemlimiz oldu. Kerata; sanki askeri lise ogrencisi degil, ordulari yoneten bir general...

Iyi de sivil liselerden gelmis cocuklardan bu isi nasil kiviracagiz?...

***

O kadar delikanlinin arasinda sevimli biri gozume carpti. Insanin gozunun icine bakiyor. "Emret yeter..." der gibi. Kosturuyor. Anlamayan arkadaslarina yardim ediyor. Belli ki arkadaslarida sevmisler bu civil civil delikanliyi...

" Adin ne senin?"

" Haldun. Haldun Ocal, komutanim..."

" Haldun seni Tabur Kidemlisi yaptim..."

" !!!!!"

Haldun'un annesine yazdigi mektubu okuyorum. "Tabur Kidemlisi" nedir anlamaz diye, anasina kendine gore anlatmis:

" Ana!... Ust kidemlinin bas kidemlisi oldum..."

***

Haldun'un annesinden Haldun'a bir incir receli geldi. Cagirdim Haldunu. Verdim incir recelini. Haldun bakti ki icim gidiyor. "Hic yediniz mi incir receli komutanim?" diye sordu. Yememisim. Nasil yalan soylerim? "Hayir yemedim..."

Haldun birazdan icinde dort tane incir olan incir recelini getirdi. Yemekhaneden bir metal tabaga koymus. Birde kasik. "Tadina bakmaz misiniz komutanim?..."

Haldun'un anaciginin yaptigi incir recelinin tadina baktim. Bakmaz olaydim!... O gun bugundur, incir receli hastasiyim.

Ama; Haldun'un annesinin yaptigi incir receli gibisini ne gordum, ne de tattim!...

***

Hanim Incir recelini verince aklima Haldun geldi. Nerelerdedir? Ne yapiyor? Hava Harp Okulu 1982 devresinin Albay ve general rutbelerinde olduklarini bilirim. Ama; kim nerededir bilmem...

Aradim interneti. Kutahya Valiligi'nin protokol listesinde ismini gordum. Haldun Ocal Kutahya'da Merkez Komutani!

Internetde telefonunu aradim. Turk Telekomun Rehberi 'tamirde'. Calismiyor.

Kutahyali "Yagmur Zamani" na sordum.

Belki bize Kutahya Merkez Komutani'nin telefon numarasini bulur diye.


***

Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.






 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..