Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '09

 
Kategori
Haber
 

Tanıdığım Tuğgeneral Nurali Şuştari…

Tanıdığım Tuğgeneral Nurali Şuştari…
 

Tuğgeneral Nurali Suştari


Ölüm haberi hoş bir şey değil, her ne kadar varacağımız son nokta da olsa…

Hele “Vakitsiz” olanı hiç de hoş değil.

İran Kara Kuvvetleri Komutan Vekili Tuğgeneral Nurali Şuştari, İran’da tanıdığım kişilerden birisi. Devrim Muhafızlarının önde gelenlerinden…

O’nunla Urumiyeh’de tanıştım…

Bir asker, bir devlet adamı olarak değerlendirmeyeceğim kendisini. O tarafı beni pek ilgilendirmiyor. Ama “İnsani” tarafından baktığımda, samimiyeti, dostluğu beni çok etkilemişti.

İran’ın en büyük şehirlerinden Meşhed’teki Türk asıllı İran’lılardandı kendisi…

İlk tanışmamızda epece uzun süreli sohbet etmiştik. Konumuz, bir yandan kendisine bir bakımdan bağlı kuruluşlar ile olacak ticari ilişkilerimiz idi. Diğer taraftan ise, Türkiye ile İran arasındaki siyasi boyutu tartışmıştık.

Açık ve dürüst ifadeleri, cana yakınlığı, dost davranışı ile benim nazarımda “İşte adam gibi bir adam” idi…

Pazar günü “İran’ın Bulucistan bölgesinde Devrim Muhafızlarına saldırı oldu, aralarında generallerin de bulunduğu çok sayıda asker ve sivil insan öldü” haberini dinlerken Ağayi Suştari’nin de içlerinde olacağı hiç mi hiç aklıma gelmemişti.

Bugün gazetelerde fotoğrafını görünce önce “Acaba mı” dedim kendi kendime, “Çok benziyor” diye geçirdim içimden. Sonra haberin içinde adını okuyunca şaşırdım…

Hemen telefona sarıldım ve Hacı Samet Talati ile Mehdi Zamani’yi aradım…

“Ağa… Ölen Ağayi Suştari mi?...”

Çok sevilen insandı benim bildiğim. Telefona cevap verenler de büyük bir üzüntü içinde “Evet” dediler “Ağayi Suştari” dediler “Bir kalleş saldırıda şehit oldu…”

Bildiğimi söylemek gerekirse, İran için bir “Kayıp” ifadesidir…

Saldırıya uğradığı bölgeye gitmesindeki amaç, tam onun için bir görev… Barıştırmak, sakinleştirmek ve ortalığı yatıştırmak…

Yapısı ve karakteri bunun için yeterli idi…

Böylesine bir hain saldırı sonunda hayatını kaybetmesi çok acı…

Ulaşamayacak biliyorum ama buradan ailesine ve tüm İran halkına başsağlığı diliyorum…

Değerli bir evlatlarını yitirdiler…

Ben de “Adam gibi adam” bir dost yitirdim, hain terör saldırısına bir dost daha vermiş oldum…

19 EKİM 2009

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..