Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '14

 
Kategori
İnançlar
 

Tanrı dediğimiz zaman Allah'ı kastetmiyor muyuz, bazıları Tanrı kelimesinden neden rahatsız?

Tanrı dediğimiz zaman Allah'ı kastetmiyor muyuz, bazıları Tanrı kelimesinden neden rahatsız?
 

Yani ben Allah da derim ama çoğunluk dil alışkanlığı Tanrı diyorum. Ama deniliyor ki Tanrı Allah demek değilmiş. Hatta Tanrı dediğiniz zaman hâşâ yaratana hakaret yerine geçiyormuş; zira  sümüklü böcekten bile Tanrı olurmuş. E ben  bu durumda 58 yıldır alakasız birine elimi açıp dua etmişim. Yani boşuna. Vah salak başım vah!

Nemaz oruç hak getire, tek hazinem dualarımdı;  e o da şimdi boşa gitti, huzura nasıl çıkacağım!

Abuk sabuk atalarımız bize önemli olan niyet demişlerdi, "kara taşı hak tut geçerli olur" Ama şimdi sakallı diyor ki "Allah'a sadece Allah denir"  Yaktın beni ceddim! Ya şimdi insanlar bin bir türlü anlayışta. Mekke-i mükerremede doğup Medine-i müneverrede büyümedik. İt kurt, Rum Ortodoks, Ermeni Protestan, Yahudi Musa, papayani İsa, God dediler, Father dediler, Ali Allah diyeni mi ararsın, üstelik 99 tane adı varken... Yapma gözünü sevem!

Ulema Allah'a Allah demek zorundadır; çünkü biliyor, daha doğrusu bilmesi gerekiyor; ama avam Tanrı diyebilir, Allah'ı kastederek tabii ki. Zaten başka şeyi kastederse Allah onu çarpar merak etmeyin. Ya bütün işimiz gücümüz bitti de buna mı kaldık. Allah’ı kastettiği belli zaten, niye elin taşına toprağına yalvarsın. Üstelik ağzından Tanrı kelamı çıktığına göre bir yaratanın varlığına inanıyor demektir. Yapmayın etmeyin Allah aşkına, bu kadar yobaz olmayın ya!

Tanrı diyen Müslüman değilse Türkiye'nin yarısı kâfir. Tanrı kelimesi Türklükle de özdeşleşmiş. Malum herkes sizin kadar Müslüman değil. Bu ülkede din kadar soy da önemli. Türk'ün ağzı Tanrı kelimesine gidiyor. Arap olsaydım (iyi ki olmamışım) Tanrı kelimesini hiç kullanmazdım. Allah yerine Tanrı diyenler Müslüman sayılmıyorsa  söyleyin, biz de dinimizi bilelim.

 

 
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..