Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1375
 

Tansiyon İlaçları Yan Etkileri

Yüksek tansiyon (hipertansiyon) için kullanılan ilaçların yedi yan etkisi vardır. Tedavi edici etkileri yanında bunlar ihmal edilebilir ama bunları bilmekte yarar vardır.

Hipertansiyon toplumda sık görülen bir rahatsızlıktır. Her üç erişkinden birinde hipertansiyon vardır. Bunların ancak yüzde 65’i ilaç kullanmaktadır ve bunların da ne yazık ki dörtte üçü kontrol altında değildir. En çok ölüme neden olan ve katkıda bulunan hastalıkların başında hipertansiyon gelmektedir.

Tansiyon hastalarının ilaç kullanmak istemeyişlerinin ya da kullanırken bırakmalarının bir nedeni de ilaç yan etkileridir. Şimdi bunları sıra ile görelim:

1. Yorgunluk ve baş dönmesi: En sık görülen yan etki yorgunluktur. Sabredilirse 4-6 hafta içinde kendiliğinden geçer.

2. Öksürük: ACE inhibitörü denen ilaçları kullananların yüzde 10-15’inde görülür. Böyle bir durumda ilaç değiştirilir. 

3. Sık idrara gitme: Diüretik dediğimiz ilaç alanlarda görülür. Çözüm olarak bu ilaçları sabah almalıdır. En sık kullanılan diüretik HCT’dir…

4. Ödem: Özellikle kalsiyum kanal blokeri kullananlarda görülebilir. En sık ayak bileğinde görülür. 

5. İktidarsızlık: Erkeklerde görülebilen bir durum olup böyle bir durumda ilaç değişikliği yapılır

6. Aritmi (Kalp atım düzensizliği) Diüretik ilaçların bir yan etkisi olarak vücutta potasyum azalabilir ve bunun sonucu kalp atımlarında düzensizlik olur. Böyle bir durumda diüretik ilacın dozu azaltılır ve potasyum tutucu bir diüretik eklenir…

7. Alerjik reaksiyon: ACE inhibitörü ve reseptör blokeri alanlarda nadiren görülür ve tehlikeli olabilir. Böyle bir durumda derhal 112 acil servis çağrılır.

Hipertansiyon, yaşam boyu süren kronik bir hastalık olduğundan takip ve tedavisi süreklilik arz eder.

Doktorunuzun haberi olmadan herhangi bir ilacı kesmeyiniz! Ani ilaç bırakmaları tehlikeli olabilir.

Hipertansiyon tedavi edilmez ise inme, kalp krizi, kalp ve böbrek yetmezliği ile sonuçlanabilen bir hastalıktır.

 

Dr. Atanur Yıldız

  Kocaeli-2013

  

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Dr.Bey verdiğiniz bilgiler için teşekürler elinize sağlık

Gülbeyazı 
 28.01.2013 8:52
Cevap :
Görevimiz Gülbeya Hanım. Yaralı olabidimse ne mutlu bana. Selam ve sevgilerimle. Şen ve esen kalınız...  28.01.2013 13:11
 

Bir ara günde 10 kere tansiyonumu ölçüyordum. Baktım ki daha çok manyaklaşıyorum. Bıraktım. Şimdi doktora gidince o ölçüyor, 24 filan çıkıyor; doktor bayılacak hale geliyor. Ne yapayım!

Erdal Ceyhan 
 25.01.2013 16:21
Cevap :
Değerli Hocam bu anlattığınız bir espri mi yoksa gerçek mi? Ben bunun gerçek yanı da olabileceğini düşünüp ona göre cevap vermek istiyorum: Benim anladığım şudur sizde yüksek tansiyon vardır ve eğer kullanıyorsanız kullandığınız ilaç da yeterli düşüş sağlamıyor. Bu durumda yapılacak şey ilave tansiyon ilaçları almak... Biz buna kombinasyon tedavisi diyoruz. 24'lere varan bir yüksek tansiyonu bir-iki ilaçla düşürmek mümkün olmayabilir; 3. ve bazen 4. ilacı eklemek gerekir. TABİ BUNU ANCAK BİR KARDİYOLOJİ DOKTORU YAPABİLİR! Örnek vermek istiyorum: Benim de tansiyonum 24'lere, 25'lere çıkıyordu ve başalangışta kullandığım ilaçlar fayda vermedi. Şimdi tam 6 adet tansiyon ilacı (üç farklı diüretik, alfa ve beta bloker, reseptör blokeri..) kullanıyorum, tansiyonum şimdi kuzuya döndü! :))). Geçmiş olsun, selam ve saygılarımla... yorum ve katkınız için teşekkürler... saygılar Hocam! :)))  26.01.2013 9:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 412
Toplam yorum
: 2964
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 297
Kayıt tarihi
: 24.01.09
 
 

Tıp doktoru.  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster