Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Tansiyonum var, asabiyim ben

Bir söz vardır bilirsiniz; “Çekmeyen bilmez”. Çok yerinde bir tanımlama gerçekten de çekmeyen bilmez. Birde sanki aynı sözün devamı niteliğinde” Bekâr’ a eş boşamak kolay” derler. İkisi de yerli yerine oturmuş, tam yerini bulmuş sözler. Kulakları çınlamayan, eli ayağı birden boşalmayan, olur olamaz yerde sinirlenmeyen, bunu yapanların neden böyle davrandıklarını her halde merak ederler. Tansiyondan efendim, tansiyondan. Başka mazeret aramayın. Tek suçlu tansiyon... Nerden mi biliyorum, ben de bir tansiyon hastasıyım. Gerçi aile boyu tansiyon hastasıyız ama kabullenmemiz epey zaman aldı. Bunun nasıl bir hastalık olduğunu bilmeyenler hemen teşhis ve tedaviye koyulabilirler. Hani her şeyi çok biliriz ya ondan her halde. Çay içme, sinirlenme, sigara kesin yok, stresten tamamen uzak durulacak. Bizim memlekette bu dediklerimizi uygulayacak kaç baba yiğit var ben merak ediyorum doğrusu.

Neyse şimdi gelelim işin en iyi tarafına bir haber, beni ve sanırım tüm tansiyon hastalarını mutlu edecek bir haber’ e göre ; “Bir araştırmada farklı tansiyon ilaçları birlikte kullanıldı ve hangi kombinasyonun en iyi sonucu verdiği incelendi. Araştırmaya 11 bin kişi katıldı. Bir grup hastaya, ACE inhibitörü ve kalsiyum kanal blokeri karışımı ilaç verildi. Bu inhibitörler, damarları açarak tansiyonun düşmesini sağlıyor. Kalsiyum kanal blokerleriyse damarları rahatlatıyor ve kalbin zorlanmasını engelliyor. Diğer gruba da oldukça sık kullanılan bir tansiyon ilacı verildi. İlk gruptaki hastaların neredeyse yarısının tansiyonları kontrol altına alındı. Amerika Kardiyoloji Birliği’nin toplantısında bir araya gelen doktorlar, sonuçlar hakkında oldukça heyecanlıydı. Araştırmayı yapan doktorlardan Dr. Dominic Sica anlatıyor: “Bu, çok büyük bir grup üzerinde yaptığımız ve tansiyonu bu kadar düşürmeyi başardığımız ilk araştırma oldu.” Deniyor.

Ne diyelim inşallah bu çalışma sonuçları ülkemiz normlarına göre yaşayan bizleri de kapsar. Biliyorsunuz, “Çekmeyen bilmez”.

Ve de tansiyon gelişmemiş ülke hastalıklarından sayılıyor, haberiniz olsun.

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..