Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '19

 
Kategori
Güncel
 

Tanzim Satış Karne mi?

Evet, tanzim satış karne; ama destekliyorum… Dürüstlük sorunu yaşanan ülkemizde adam 1 liraya aldığı şeyi pazarda 7 liraya satarsa serbest piyasa değil tanzim satış/karne olsun derim ben!

Serbest piyasa isteyen istediği fiyata satarmış; tamam, pahalı sattığı gibi ucuz da satabilsin. Hadi satsana, sat da göreyim!

Hem zaten birbirleriyle anlaşık, mafya gibi. Biz hesapladık, üreticiden 2 liraya alınan ürün her türlü maliyetle birlikte 4 lirayı geçmiyor. Kiloda 1 lirada sen koy 5 liraya sat; 9 lira, 10 lira, tutturabildiğine!

Biz boşuna serbest piyasa olmaz diye bağırmıyoruz. Bizim gibi ülkelerde serbest piyasa serbest olmaz, hem yürümez zaten.

Adamlar fiyatlar düşmesin diye pazara mal getirmiyorlar. Pazara az mal gelince de mecburen pahalı oluyor. Serbest piyasa üzerinden tezgâh kurmuşlar!

Devlet doğru yapıyor ve ben destekliyorum, karne ise karne! Bu sömürüden bu ranttan bu talandan başka türlü kurtulamayız.

Serbest piyasayı daha doğrusu Türkiye’deki serbest piyasayı savunanların parası çok, kış günü kilosu 10 liraya ıspanak onlara koymuyor, belli ki havada bulup tavada yiyorlar; sol, kapitalizmin yaptıklarını görmüyor!  AKP karşıtlığı gözlerini kör etmiş, bana ne AKP’den. Zaten onlar da bunu bilinçli yapmıyorlar; hem sıkıştılar hem de dertleri seçim!

Tanzim satışa karne denilmesinin nedeni isteyen istediği kadar alamayacakmış. Doğru yapılıyor çünkü sabote etmek için birileri el altından yüklü miktarlarda alır. Bir de bir ayrıntı fark ettim; bu tür insanlar siyaseten solu destekliyor ama AKP’ye oy veriyorlar, ilginç değil mi?

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..