Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tapılan bir korse

Göğüsler öne çıkıyor, kalça toplanıyor, bacak uzuyor. “Erkekler kesin beni çekici bulacak.”

Acaba bu lafları kim söylemiş olabilir? Güzel bir kız?.. Sanırım aklınıza ilk gelen bu olsa gerek, ama şaşırtacak bir durum var! Bunu bir ayakkabının ağzından duysanız ne düşünürdünüz? Garip bir durum olurdu herhalde? Ya delirdiğinizi düşünüp ‘çok yoruldum; gidip biraz uyuyayım’ dersiniz ya da oralı bile olmazsınız.

Her ayakkabının bir öyküsü vardır. Etnik görünüşünü, siyasi tarzını, dinini, cinsel kimliğini, yansıtan ayakkabının hikâyelerinden bazılarını gelin onlardan dinleyelim:

‘Kim ne derse desin, eline beni bir evcil hayvanmışçasına alıp, evine götürme dürtünüze engel olamıyorsunuz; insanın kucaklayası geliyor. Kimi zaman yüksek ökçeliğimdir, kimi zaman burnum küt veya sivridir, kimi zaman da tabanım kalındır. Hiç düşündünüz mü ‘benim böyle olmam neyin nesidir?’ diye. İnsanın duygularını en iyi yansıtanımdır ben. Toplumun refah seviyesi, savaşların uzak homurtuları hep benimle yansır. Bazılarına göre ayak için kullanılan bir korse olabilirim. Doğru. Ama taptığınız bir korse.’

1914’te Kaliforniya’ya göç eden ünlü bir ayakkabı tasarımcısı Blahnik’ “Ayakkabı sadece ayakkabı olabilir, ama giyen kadının gerçek dünyadan kaçabilmesini, birkaç dakikalığına da mutlu olmasını sağlıyorsa o zaman belki de ayakkabıdan öte bir şeydir.”

‘Gösteri sanatları gibiyimdir. Sizi bambaşka birine dönüştürebilirim. Yaklaşık 40.000 ila 26.000 yıl önce ortaya çıkışımla başlar, bu büyülü yolculuğum.’Spor ayakkabıyla şuh bir kadın olamazsınız. Yüksek ökçeler üzerindeyseniz, acı çekiyorsunuz demektir. Yüksek, platform topuk giyen bir travesti, erkekten kadına dönüşüverir!’

Erkekler ya da kadınlar istediği ayakkabıyı bulabilmek için her şeyi göze alabilirler. ’Kim 15 santim uzamak isterse, benim yüksek tabanlı halimi tercih ederler.’’ Hatta tahmin edemeyeceğiniz kadar çok sayıda.’ Bu adeta bir oyun. Bir kovboy ya da Rönesans döneminden bir prenses kılığına girebilirsiniz. Bir ayakkabıyı giydiğinizde 17. yüzyıla gitmiş gibi olabilirsiniz! Peki, benim seksi halim nasıl olur? ‘Ayağınızı sımsıkı sarıp, yüksek ökçeli siyah deri bir çizmeyle seksi olmamanıza imkân yok’ belki de var…

Bazen 30.000 dolarlık bir uzay ayakkabısı olabilirim; bazen fiyatı koyulamamış bir timsah derisinden, 30 santim yüksekliğinde, mavi, saten kurdeleliyimdir.’

Metropolitan Sanat Müzesi Giysi Enstitüsü küratörü Harold Kado ise ''Ayak, ayakkabının pazarlayıcısıdır. Erotik olan obje ayakkabı prensin aşkını alevlendiren Sindrella’nın ayakkabılarıydı; ayakları değil.''

‘Birer zırh gibiyimdir. Bazen timsah derisindenimdir, bazen yılan. Bazen ise renkli bir bezle giydirilmişimdir. Sizin o narin kollarınızın özgür kalmasını sağlayan ayaklarınızı, Ay’ın sert yüzünden çölün yakıcı kumlarına; şehrin asfaltından, dağın taşlık yollarına kadar her türlü zor koşullardan korurum. Aynı zamanda savunmasızlığınızı gözler önüne seriyor ve yalnızca kibirlilik zaafını değil, ruhlarınızın narin doğasını da açığa çıkarıyorum…’

Kaynak: nationalgeographic.com

 
Toplam blog
: 16
: 915
Kayıt tarihi
: 18.06.09
 
 

Beykent Üniversitesi Uluslararsı Ticaret bölümde okuyan lisans öğrencisiyim. Kendi bölümümle ilgili ..