Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '07

 
Kategori
Yeni Modeller
 

Tarafsız olmak mümkün mü?

Bir otomobil meraklısı olarak yıllardır oto dergilerini okurum. Hep dergilere yazmak isterdim ama yayınlamayacaklarını bildiğim için hiç yazmadım.

Blog vesilesi ile diyeceğimi buradan demek istedim.

Piyasadaki dergilerden bazılarında bazı model araçlarla ilgili asla olumsuz bir söz duyamazsınız...Başka bir otomobilde büyük günah olarak nitelendirilen bir husus, onların sevdikleri marka otomobilde iyi ki yapılmış diye nitelenir.

Mesela ben VW GOLF marka araç sahibi olarak Autoshow dergisinde bu araçla ilgili herşey mükemmelmiş gibi yapılan yorumlara gıcık olurum. Aracı kullanan bir kişi olarak yazılan yorumları hayretle karşılarım. Çoğu zaman da bu derginin gizli ortağı ya da sponsoru Volkswagen midir diye kendime sorarım. Volkswagen değil midir ki yıllarca 16 valfli motoru son model arabalarında kullanmadı. O yıllarda hatırlarım, Autoshow dergisinde 8 valfli motorun artıları anlatılmaya çalışılırdı. O yıllarda bu motorları ağırlıkla Japon otoları kullanırlardı ve bu araçlar ağızları ile kuş tutsalar bu dergilerde olumlu bir eleştiri alamazlardı. Sonra ne oldu ise yıllar sonra VW de bu motorları kullanmaya başladı. Bu dergide arasıra GOLF modelinin örneğin 3 yıl sonra çıkacak modeli kapak olur nedense, sanırım VW araç satamadıkça bunların reklam yapması gerekiyor. Bir de acaba bu derginin adı acaba GOLF olsa daha amaca uygun olmaz mı diye merak ederim:-)

Şimdi de bu dergilerde Çin malı araçların ne kadar kötü olduğunu okuyoruz. Crash testleri çok kötüymüş vs. NCAP testlerinde bile testlerde kullanılan hız sınırları 50-60 km düzeyinde iken, örneğin 100 km ile bir kamyonun altına ha Alman ha Çin malı araba ile girmişsin ne farkeder..İşi biraz abartarak söylediğimin farkındayım ama benim vurgulamak istediğim şey bu tip dergilerde belli markalar için asla kötü söz söylenmediği, bazı markalar içinse asla iyi şey söylenmediği. Tek Autoshow için geçerli değil ama dergiler içinde nispeten en iyi testleri yapan dergi bu olduğu için onu vurguladım. En iyisi buysa siz anlayın gerisini.

Bir örnek daha..Mesela Suzuki Grand Vitara'nın son kasası çıktığında ilk testlerde bu araba harika, artık yolda doğru düzgün gidebiliyor denmişti, sonra dieseli çıktı, arabada ESP bile var, yol tutuşunun kötülüğünden bahsedildi vs. Motorunun çok gürültülü olduğu anlatıldı, oysa desibel cinsinden yapılan ses ölçümlerinde rakiplerinden daha farklı çıkmadı. Bu aracı bir de Toyota RAV4 ile kıyasladılar, RAV 4 SUV segmentinde olan yani hafif off road kabiliyeti olması gereken bir araç ama arazi vitesi yok, difransiyel kilidini konuşmuyorum bile. Vitaranın bir sürü artısı var ama rakibin adı Toyota olunca bu araç karşılaştırmada daha iyi çıkmıştı.

Benzer şey Honda CRV için de geçerli. Sözde SUV segmentindeki bu aracın yerden yüksekliği 15 ya da 18 cm. Türk sisteminde arazi aracının tanımında min. yerden 20 cm yükseklik aranıyor. Bu araç arazi aracı bile değil ama SUVlarla karşılaştırılıyor. Kışın iyi bir kar yağdığında göreceğiz inşallah.

Yine konuşuruz ama ben gerçekçi olmayan, objektif olmayan herşeye karşı olduğum için bu anlattığım çerçevede bizleri yanıltan bu adamlara da gıcığım arkadaş.
 
Toplam blog
: 29
: 803
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

40 yaşındayım. Bankacılık sektöründe çalışıyorum. Bankacılık, finans, ekonomi ile mesleğim gereği il..