Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
Futbol
 

Taraftar anketi doğru mu?

Taraftar anketi doğru mu?
 

Ne kadar zamandır spor ile ilgilenirsiniz bilemem. Ben kendimi bildim bileli sporun içindeyim. Mahalle arasında başlayan futbol sevdamız, kendimizi bilmeye başladığımız günlerden sonra taraftarlığa dönüştü. Rahmetli babam beşiktaşlı, annem Galatasaraylı, 29 yaşında yitirdiğim dünya tatlısı biricik dayım ise hastamı hasta bir galatasaray taraftarıydı. Böyle bir ailenin en büyük çoçuğuydum. Kendimi bilip taraf olmaya başladığım zaman hangi takım taraftarı oldum bilin bakalım... Fenerbahçe....

Burada diğer takımları küçümseme adına bunu söylemiyorum. Beşiktaşlı bir babanın, Galatasaylı bir annenin ve çok koyu bir galatasaray aşığı bir dayının yeğeni olarak nasıl Fenerbahçeli olduğumu anlamak niyetim. Gerçi evin en büyük çoçuğu olarak Fenerbahçe Cumhuriyeti'ne intikal etmemim ardımdan gelen üç kardeşimi de Fenerbahçe Cumhuriyeti'ne dahil ettim. Yani böylelikle ailemizin dört tanesi Fenerbahçeli, bir tanesi beşiktaşlı, bir tanesi de Galatasaylı oldu. Yani otomatikman biz Fenerbahçeliler olarak evde büyük bir üstünlük sağladık. Benim Fenerbahçeli olmamdaki en büyük etkenlerden biri tabiki mahallede çok sevdiğimiz ağabeylerimizden birinin Fenerbahçeli olmasıydı hiç kuşkusuz. Babamın, annemin ve dayımın değilde mahallede ki bir ağabeyden bu konu da etkilenmemi şimdi dahi şaşkınlıkla karşılıyorum. Fakat mahallemizdeki arkadaşlarıma baktığımda da % 80 civarındakilerin Fenerbahçeli olduğunu görüyorum. Demek ki o dönem bizim mahalledeki ağabeyimiz bu konuda iyi bir kulis yaparak bizi Fenerbahçe cumhuriyetine katmış.

Bu gün Mİlliyet Gazetesi'nin üst manşetinin sağ tarafında " Taraftarda lider cimbom " başlığını görünce de dellendim valla ne yalan söyleyeyim. Bu nasıl anket allah aşkına. 32 il ve 112 ilçe de 2 bin 385 kişiyle yapılmış. 70 milyon nüfusu olan bir ülkede böyle ciddi bir konu daki bir anket için bu sayı yeterli mi? Güya bu anket sonucu Türkiye'de ki taraftarın % 25.3 ü Galatasaraylı, % 23.1 i Fenerbahçeli ve % 12.1 i Beşiktaşlıymış. Bu sonuca bence kargalar bile güler. Gidin anketi kahvelerde, birahanelerde, derneklerde, lokallerde yapın. BU tür işletmelerin sahipleri Fenerbahçe maçlarını dört gözle bekliyorlar para kazanmak için. Ya gazetelere ne demeli ? Fenerbahçe'nin başarılı olduğu seneler gazetelerde satişlar patlıyor. TV lerde spor proğramlarının raytingleri artıyor. Durum bu kadar net ve ortadayken , anketin böyle çıkması çok garip. İnsan hiç olmazsa maçlardaki izlenme oranlarına bakar. Fenerbahçe başarılı olduğu zaman ülkede her tarafa bereket yağdırıyor. Bunu görmemek için kör olmak gerekir. Bırakın artık devekuşu numarası yapmayı da başınızı kumdan çıkarıp etrafınıza bakın. Kim inanır bu ankete, siz inandınız mı?

 
Toplam blog
: 6
: 736
Kayıt tarihi
: 29.12.06
 
 

Hayata olumlu bakan bir insanım. Tek negatif yanım kan grubum (0 Negatif). Medya. siyaset ve spor il..