Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tarhana yapımı

İzmir çok sıcak olsa da yaz Mevsiminin yavaş yavaş sonuna yaklaşıyoruz.  

Ben de kış hazırlıklarına başladım. Biberleri kuruttum, tarhanamı yaptım. Dondurucuya sebzeleri koydum. Çok sevdiğim tarhananın tarifini sizlerle paylaşmak istedim.  Anneciğimin tarifi. Çok güzel oluyor. Kışın sıcak  çorba herşeye değer.

Malzemesi:

1-1,5 kg kuru soğan

2kg domates

2kg kırmızı etli biber

1,5 kg süzme yoğurt

Aldığı kadar un

! paket yaş maya (Yarım su bardağı ılık suda ıslatılır.Kabarınca ilave edilir.)

Biraz tuz

 

Yapılışı:

Soğan rendelenir. Kırmızı biber de robottan geçirilip soğan ile birlikte bir çay bardağı su ile 5 dakika pişirilir.  Domateslerin kabukları soyulup rendelenip üzerine ilave edilir. 10 dakika daha hepsi pişirilir.

Soğuyunca kabaran maya, yoğurt, tuz katılıp aldığı kadar un ile kulak memesi yumuşaklığında yoğrulur. Bir hafta hamurun ekşimesi beklenir.  Bu arada her gün iki kez hamur yoğrulur veya kaşıkla ters düz edilir. Çünkü hamurun üst kısımları kuruyor.Tarhananın ekşi olmasını istemezseniz hamuru daha az bekletebilirsiniz.

Hamurumuz iyice ekşidiğinde, bir haftanın sonunda masanın üzerine yağlı fırın kağıdı serilir. Hamurdan küçük küçük bezeler alınıp kağıda konur.(ellerimiz unlanarak)  Bezeler kalın olmamalı. Kuruması zor oluyor. İnce bisküvi gibi olmalı .Tarhana hamuru Güneş almayan yerde balkonda sürekli çevirerek kurutulur. Çok kurumaması gerekir. Sert olunca inceltilemez. Hafif kuruyanlar hemen robottan geçirilir.İnceltilir. Süzgeç veya kevgir de kullanabilirsiniz. Evinizde ne varsa.  Sonra toz tarhana birkaç gün daha serilip kurutulur. İyice kurutulmalı. Bez torbalarda saklanır. Cam kavanozda buzdolabında da saklayabilirsiniz.

Yapım aşaması biraz zahmetli olsa da gönül rahatlığı ile yeniyor. Benim için kış günlerinin vazgeçilmezi .

Şimdiden herkese AFİYET OLSUN.

 

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..