Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '09

 
Kategori
Tarih
 

Tarih, bizler, sizler ve onlar...

Tarih, bizler, sizler ve onlar...
 

Geçen gün özel bir TV kanalında genel kültür yarışma programı izliyordum ve yarışma da Sultan Ahmet Camisinin mimarının kim olduğu soruldu. Buraya kadar her şey gayet normal, asıl mevzu bundan sonra başlıyor.

Yarışmacı ODTÜ Uluslarası İlişkiler Mezunu, dünya da gezilebilecek her yere gitmiş, kültürlü bir bayandı. Soruya tepkisi şöyle oldu:

- Tüm dünyayı gezdim dedi. Ve gezdiği yerleri sıralamaya başladı. Newyork, Londra, Mısır, Çin, Filipinler, adalar, sahiller, ünlü adını bildiğim ya da bilmediğim her yeri saydı. Tüm buralara gittim ama Sultan Ahmet Camisine gitmedim, gitmeyi de düşünmüyorum dedi.Ve sözlerine devam etti geçmiş ve geçmişten kalan her şey gereksizdir dedi.

Bu sözleri duyduğumda gerçekten yıkıldım. Çok iyi eğitim almış bir insan geçmişe bu kadar umursamaz ve fuzuliden bir mesele gibi bakıyordu. Hatta o kadar haddini bilmez davrandı ki geçmişle ilgilenen insanları da gereksiz buldu. Bu olaydan sonra aslında toplum olarak ne kadar bölünmüş olduğumuzu fark ettim. Kendimce şu ayrımı yaptım;

Tarihini, geçmişte olup bitenleri ve tarihi kalıntıları çok seven, koruyan bunların önemini idrak etmiş BİZLER varız. Bir de geçmişinden, tarihinden nefret eden kesim var hele de şuan gündemde tartışılan mevzular Osmanlı Tarihini hiçe sayan ve küçümseyen gazeteciler ya da geçmişi sürekli olumsuz yönde eleştirenler bu toplulukta SİZLER grubu. Ve daha fecisi bir grup olan ONLAR var ki bu grupta geçmişi yok sayanlar, tıpkı yazımın başında anlattığım yarışmacı gibi geçmişi aklımızda tutmanın gereksizliğine inanan ve bu anlayışıyla çok modern, kültürlü imajının daha da katmerlendiğini zanneden onlar…

Sonuç olarak şunu söylemeliyim ki böyle bir ortamda tarihini seven geçmişini öenmseyen ve bundan ders çıkarmasını bilen bizlere çok iş düşüyor.
Gelecek nesillerin günü birlik yaşayan, geçmişini hiç bilmeyen ve önemsemeyen tipler olması kabus gibi geliyor..

 
Toplam blog
: 6
: 3057
Kayıt tarihi
: 31.01.08
 
 

Yozgatlıyım. Tarih öğretmeniyim. Yükseklisansımı yaptım ve akademik kariyerime devam etmek istiyorum..