Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '13

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Tarih; gazetecilerin yaptıkları ile haberdar olmuştur. On Ocak Gazeteciler Günü

Tarih; gazetecilerin yaptıkları ile haberdar olmuştur. On Ocak Gazeteciler Günü
 

gazeteciler


Gazeteciliği bırakıp turizme geçtiğimde senelerce gazete okuyamamıştım.

Gazete sayfasını gördüğüm zaman bile göz yaşlarımı tutamıyordum

İnanın çok acı gelmişti.

Bıraktım demek belki de abartılı oldu. Bir fiil çalışmaya belki ara verdim desem daha doğru olur. Yazmaktan haber almaktan haber iletmekten hiç vazgeçmedim.

Haber peşinde koşarken neler yaşadıklarını bildiğimden belkide ilettikleri her haber benim için çok değerli oldu.

Sessizce dinledim, izledim ya da okudum.

Gazetecilik önemlidir.

Fedakârlık ister, kendini unutmak ister, mecbursundur.

Üstelik bu unutma listesi de bir hayli kabarık olur.

Aileni de unutursun, zamanı da unutursun, yemek yemeği unuttuğun gibi, sağlığını da unutursun. Dostların sitem eder oysa sen onları bile unutmuş olursun. Çünkü zamanın yoktur. Hele muhabir isen! Koşturman şarttır. Ne koşturma ama. Bazen yurt içinde bazen dünyanın bir çok yerinde…

Bazen kurşunların arasında, bazen deli dalgalarda, katillerin peşinde, soysuzların karşısında, düşkünlerin yanında…

Bazen günlerce uykusuz arabalarda, bazen en kötü şartlarda uçaklarda…

 

Yaptığın iş önemlidir.

Bazen bir haber karanlıkları aydınlatır, ağlayanları güldürür, bilinmezi bilinir hale getirir işte o zaman gazetecinin bayramı olur…

İşini yapmıştır.

Bu gün olduğu gibi, bayram günüdür.

Tarih; gazetecilerin yaptıkları ile haberdar olmuştur.

 

Gazeteci demek cesur olmak demektir.

Korkmamak cesaretin içinde değildir ama hem cesur olacaksınız hemde hiç korkmayıp üstüne – üstüne gideceksiniz. Bunun için büyük yürek gerekir.

Gazeteci olmak için cesur yürek gerekir.

 

Bu gün gazeteciler günü…

Birbirimizi hatırlayalım, soralım;

Zaman ayıralım kendimiz için bir şey yapalım, diyelim ki:

“Gazeteciler gününü kutluyorum ey dostum.”

 

 

Nazan Şara Şatana

1961 senesinde gazetecilerin çalışma haklarında önemli iyileştirmeler getiren 212 sayılı Yasa’nın yürürlüğe girmesi üzerine, 9 gazete sahibi, yasayı protesto etmek için 3 gün boyunca gazeteleri yayımlamama kararı verildi.

Bu gelişme karşısında, gazeteciler 10 Ocak 1961 günü haklarına ve basın özgürlüğüne sahip çıkmak amacıyla Sendika binası önünde toplanarak Vilayet’e kadar bir yürüyüş yaptılar.

Gazeteciler, patronların boykot kararı karşısında ise Sendika’nın öncülüğünde, BASIN adıyla kendi gazetelerini 11–12 ve 13 Ocak 1961 tarihlerinde yayımladılar.

İşte o tarihten sonra 10 Ocak, “Çalışan Gazeteciler Bayramı” olarak kutlandı.

1971 yılı 12 Mart müdahalesinden sonra ise çalışanların hakları ve basın özgürlüğüne getirilen kısıtlamalara tepki olarak 10 Ocak, “Bayram” olmaktan çıkarıldı ve “Çalışan Gazeteciler Günü” olarak anılmaya başladı.(alıntı)

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....