Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

mavi yelken (ESEN ÖZDUR)

http://blog.milliyet.com.tr/esenozdur

19 Haziran '08

 
Kategori
Anılar
 

Tarih mi oldu sevgili günlükler...

Tarih mi oldu sevgili günlükler...
 

Sevgili Günlüğüm; diye başlardık hep birgün boyunca acı veya tatlı anılarımızı yazmaya bir çırpıda...

İçimizden gelen ne varsa kimseye anlatamadığımız paylaşamadığımız herşeyi anlatırdık ona, dertleşirdik adeta.

Hepimiz bir zamanlar günlük tutmuşuzdur mutlaka özellikle okul zamanlarımızda, okul maceralarımız, aşklarımız, sevinçlerimiz, üzüntülerimiz özel olan herşey saklıdır kısaca bir defterin arkasında...

Benim zamanıma göre söylemek gerekirse ilkokulun son sınıfında başlamıştım günlük tutmaya derken ortaokul lise devam etti yıllarca, şimdi bazen okuyorumda ya gülmekten ölüyorum yazdıklarıma ya da şaşıp kalıyorum neler olmuş ya deyipte.

Ne sırlamızı paylaşmış meğerse bir defter, bir kalem ne şanslı kimse bilmez onun bildiklerini ne büyük dostluk yapmış yıllarca hep dinlemiş içine atmış herşeyi.

Çok iyi bir dost olmuştu ama korkusuda oldu yıllarca, yakalanma korkusu, hatırlıyorumda

günlüğümü gece yazar kimse görmesin diye tırım tırım saklayacak yer aradım odamda, hepsi bir anı oldu şimdi güldüğümüz, hüzünlendiğimiz bir anı...Şimdi ise kalmadı eski günlükler sevgili günlük diye başladığımız geceler, yavaş yavaş unutuldu günlükler ilk olarak yerini dostlarınla paylaşmaya bıraktı şimdi ise blog'lara...

Artık o günlükler nostarji oldu teknolojiden faydalandık blog olduk...Gerçi herkes okuyor ama olsun paylaşmakta çok güzel bir duygu, karşılıklı fikir alışverişi yapmakta çok güzel, ayrı bir konuda sır olarak ta bir

blog oluştursan biliyorizki tanıdık kimse yok , şifren var, ama korkun yok, günlüğünün yakalanma korkusu gibi.

Günlüklerin bir özelliğide yıllar sonrada okunsa o gün yaşadığın psikolojik durumunu anlatır sana şimdi ben onu bloglar da yaşıyorum aylar önce yazdığım bir yazımı okurken bugün ben şu durumdaydım diyebiliyorum, günlük olsun- blog olsun insanın duygularını, sevinçlerini, acılarını paylaşması gerçekten çok güzel.

Günlüğün tarih olduğu bu dönemde blog yazmak bence harika.

Ayrıca blog günlük tutmanın kişiler arası iletişim kurmaya, internet ve bilgisayarı daha hızlı kullanma, dilbilgisi, yazma ve okuma geliştirme gibi faydaları da vardır.

En güzel günlerimizi paylaşmak dileğiyle...hoşçakalın.
 
Toplam blog
: 146
: 1810
Kayıt tarihi
: 28.08.07
 
 

1983 yılının 15 nisan sabahında açmışım gözlerimi dünyaya, nerde nasıl yaşayacağımı hiç bilmeden.Yıl..