Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '15

 
Kategori
Tarih
 

Tarih ne kadar saygıyı hak ediyor? 2

Kemal Sunal, modern zamanlar halk bilgesi.

- Efendim, sizi hep saygıyla ve sevgiyle anıyoruz. Filmlerinizi her izlediğimizde önemli dersler alıyoruz. Hep kalbimizde yaşayacaksınız.

- Dinle; millete ve gençlere önemli hatırlatmam şu olacak ki; suça, karanlığa, riyaya, pisliğe, mafyözlüğe tavessül etmeyin. Boyun eğmeyin böyle şeylere. Mesela, özellikle mafya denen zımbırtının; korkulacak değil, bilakis gülünecek derecede bir avuç bedbaht insan toplaşmasından ibaret olduğunu filmlerimde defalarca anlattım. Şiki şiki babayla sallanan adamlar bunlar. Ancak korkularınızı kullanarak güçlenirler. Yani bunun gibi saçma şeyleri sorgulayın ve korkmamayı öğrenin. Ayrıca; gülümsemeyi de unutmayın.

- Anladım efendim. Huzur içinde olun.

Burası mahşer gibi, Araf gibi bir yer mi desem ne desem? Tarih işte. Karman çorman bir yer. Kimi ararsna bulursun da, bakalım umduğun gibi mi bulursun, orası muamma. Mesela burada, netekim paşa var.

- Paşam! Paşam!

-...?

- Paşam sizin için 'amerikanın adamı' diyorlar? 'Bizim çocuklar' diyorlar. Ne iş?

-...

- Planlayarak yapmışsınız darbeyi? Öyle diyorlar.

Neyse zorlamanın anlamı yok. Hakim zaten öttürecek nasıl olsa. Aha burada baba var. Ah ha hah ha. 

- Vay, Süleyman Baba naber?

- Binaenaleyh, iyiyiz çoh şükür.

- Ya sen ne komik adamdın ya?

-...

- Camiden girdin, locadan çıktın, ömrünü tamamladın, geldin. Tamam eyvallah da. Oylamada şu iki elini birden kaldırmanı affetmeyecek çok insan çıkacaktır yani. Benden söylemesi.

- Benim vatandaşım, benim devrimcim, benim meclisim, benim oylamam, benim yeşil gocüğüm.

- ...diyorsuuuun. Hadi bakalım, kolay gelsin sana.

Bu kim? Neil Armstrong. Giymiş yine beyazları. Kaskını da yere bırakmış.

- Hocam, merhaba.

- Merhaba.

- Ya hocam, sizi evinizin önünde dövdüler, o yaşınızda hastanelik ettiler. Yine de inandıramadınız. Bu konuda ne kelam etmek istersiniz? Muhafzakarlar mıydı demokratlar mıydı dayakçılar? 

- Çağın hastalığı işte. Paranoya. Bulaşıcı bir virüs gibi. Aya gittiğime yüce İsa üzerine yemin ettim, yine ederim ama ettikçe dövdüler acımadan.

- Geçmiş olsun.

- Siyasi tarafını bilemeyeceğim, soruyosun ya. Ama kurban olmamın sebebi daha çok bizim devletin gezegen üzerinde çevirdiği kirli dolaplardır diyebilirm. Bu paranoya, bu güvensizlki bu yüzden.

- Neyse hocam olan oldu. Geçmiş olsun. Artık Dünya da yok Ay da. Artık önümüzdeki mahkemelere bakmamız lazım diye düşünüyorum.

- Aynen öyle evlat.

- Sağlıcakla kalın.

Oooo! Kimler var orda kimler! Konuşmasam olmaz.

devam edecek

 

 

 
Toplam blog
: 36
: 1054
Kayıt tarihi
: 26.08.10
 
 

1983 Ankara doğumlu olan yazar, evli ve bir çocuk babasıdır. ..