Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

perihan reyhan ALKAN

http://blog.milliyet.com.tr/pra

19 Nisan '08

 
Kategori
Güncel
 

Tarih tekerrürden ibaret olsa keşke

Evet, güzelliklerden, erdemlerden, onur, şeref, haysiyetten, kısaca insanlıklardan yana tekerrür etse keşke, hatta daha da yetkinleşerek. Üstelik, insanı tarif ederken demiyor muyuz, tekamül eden varlık diye. Ama ne yazık ki bu özeliğini kaybetmede insanoğlu gün be gün.


Pek çok devlet adamımız vardı örnek teşkil edecek, özenilecek ve de günümüzde özlenen, hem de çok özlenen. Başta Atatürk olmak üzere.


Bir yanlarıyla ortak, diğer yanlarıyla farklı örnekler sunan üç insan gibi insandan söz edeceğim o günlerden.


Her alınması gereken, kendisine gerekeni alsın üzerine!!!


Devrin Milli Eğitim Bakanıdır kendileri. Kapıları çalınır bir gün makam odalarının; içeri iki genç çocuk girer. Uzun süredir harçlıklarını biriktirdiklerini, ayrıca burs da alarak Amerika’ya okumaya gitmek istediklerini ve kendilerine bu konuda yardımcı olmalarını isterler. Çocuklardan oğlu olana döner sayın bakan: Sen dışarıda bekle biraz, arkadaşınla konuşacaklarım var der. Çıkar çocuk dışarı, sayın bakan oğlunun arkadaşına döner: O benim oğlum, şayet yurt dışına gönderirsem, yanlış yorumlanır, kendi oğlunu yurt dışında okutuyor derler ki ben bir bakan olarak üstelik de Milli Eğitim Bakanı olarak bunu yakıştıramam kendime de, oğluma da. Doğru olmaz kısaca. Ama senin için elimden geleni yapacağım der.


Çocuk buruk ve yarım bir sevinçle dışarı çıkar, kendisini bekleyen arkadaşına: Sana hem üzücü hem sevindirici bir haberim var, baban senin gitmeni doğru bulmadığı için onay vermiyor, benim için de yardımcı olacak, çok üzgünüm. Bakanın çocuğu anlar. Yetiştirilişi, ahlaki anlayışı, onur ve erdemi nedeniyle olgunlukla karşılamıştır ve babasının davranışının ne anlama geldiğini, ne demek istediğini bu engellemeyle çok iyi anlamıştır. En ufak bir üzüntü, kıskançlık, fesatlık duymaksızın mendile sarıp cebine koyduğu birikmiş paralarını çıkartıp arkadaşına uzatır, güle güle git, bana lazım değil artık, senin olsun sana daha çok lazım der.


Adı geçen;


Milli Eğitim Bakanı: HASAN ÂLİ YÜCEL

Bakanın oğlu : CAN YÜCEL (şair)

Arkadaşı : PROF.DR. GAZİ YAŞARGİL (Dünyaca ünlü beyin cerrahı)

 
Toplam blog
: 290
: 553
Kayıt tarihi
: 11.03.08
 
 

İlk ve orta öğrenimimi Gölcük/ Kocaeli, lise ve üniversite öğrenimimi Ankarada gördüm. İlk okuldan..