Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
987
 

Tarihi Haydarpaşa Tren Garı yandı?!

Tarihi Haydarpaşa Tren Garı yandı?!
 

hürriyet


Sonunda olan oldu… Tarihi Haydarpaşa Tren Garı yandı?!

Osmanlı Padişahı II. Abdülhamit döneminde, 30 Mayıs 1906 tarihinde yapımına başlanan ve 1908'de İstanbul - Bağdat Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edilen Haydarpaşa Tren Garı aynı zamanda da TCDD'nin ana istasyonudur. III. Selim’in paşalarından Haydarpaşa’nın adının verildiği rivayet edilmekte. Gar’ın inşaatı Anadolu Bağdat adı altında bir Alman şirketi tarafından gerçekleştirilmiştir.

17 Eylül 2004’te mecliste muhalefet milletvekillerinin bulunmadığı bir gece vakti çıkartılan torba yasayla, Haydarpaşa alanı Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na (TCDD) bedelsiz olarak devredilir ve düğmeye basılır.

Aynı yıl Haydarpaşa Garı’nı da içine alan 1 milyon 300 bin metre kare alanda gerçekleştirilecek olan 7 gökdelenli Haydarpaşa ( Manhatten) projesi hazırlanır ve kıyamet kopar. Mimarlar, sivil toplum örgütleri ve şehir planlamacıları, şehrin görüntüsünü değiştirecek olan bu projeye şiddetle karşı çıkarlar.

İstanbul 5 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu 26 Nisan 2006 tarihinde aldığı bir kararla, Haydarpaşa projesinin Kadıköy ilçe sınırları içerisinde kalan üçte birlik kısmını “kentsel ve tarihi SİT alanı” ilan eder...

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ‘nın, kararın iptali için kurula yaptığı 2 başvuru da reddedilir…Başvurularına ret yanıtı alan TCDD, 25 Haziran 2006’da İstanbul 1 No'lu İdare Mahkemesi'ne başvurarak sit kararının iptal edilmesi için dava açar. Bununla da yetinmeyen TCDD, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle de bir protokol imzalar. (Gazeteler)

Açılan davalar sonucunda proje durdurulur. Ama küresel sermeye bir kere başladı mı onu durdurmak mümkün değildir…Tüm itirazlara, protestolara ve davalara rağmen küresel sermayenin Haydarpaşa’yı dönüştürme projesi durmaz…

22 Eylül 2009 tarihinde Sabah Gazetesi’nde bir haber çıkar. Haberin başlığı ilginçtir:

“Haydarpaşa’nın Fermanı Hazır!”

“İstanbul’u Manhattan yapacak Haydarpaşa projesi için geri sayım başladı. Marmaray’ın devreye girmesiyle atıl hale gelecek tarihi Haydarpaşa Garı’nın da bulunduğu 1 milyon 300 bin metrekarelik alanı dönüştürecek 5 milyar dolarlık proje 2010 yılında ihaleye çıkacak.”

…!!!

Tüm izinlerin alındığını belirten habere göre artık projenin önünde bir engel kalmamıştır…

Bugün (28.11.2010 Pazar) saat 15:00 civarında çıkan bir yangın sonucunda 102 yıllık tarihi Haydarpaşa Tren Garı’nın çatısı ve dördüncü katı ne yazık ki yandı…

Yangının kesin nedeni itfaiye raporundan sonra açıklanacak ancak, Gar’ın çatısında gerçekleştirilen izolasyon çalışmaları sonucunda meydana gelebileceği ihtimali olduğu sanılıyormuş!

Yangına itfaiye uzun süre müdahale edememiş!.. Ve ne hikmetse havadan 10-12 dakikada ulaşılabilecek olan tarihi Haydarpaşa Garı’nın söndürülmesi için bir helikopter de gönderilememiş!..

Acaba Haydarpaşa dönüşüm projesinin önünde başka engeller mi vardı?

İstanbul Mimarlar Odası Başkanı yaptığı açıklamada ihmal olduğunu, Gar’ın yakıldığını iddia etti…

***

Başka söze ne hacet?

Haydarpaşa Garı’nın idam fermanı kesinleşmiş bir kere…

Ferman padişahındır…

Bu böyle biline!

Tülay Hergünlü

İstanbul, 28.11.2010

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 120 kez görüntülenmiştir

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

GALATAPORT PROJESİ DAHİLİNDE OTEL E ÇEVRİLMEK İSTENİYORDU SANIRIM BU AMACA 5 ADIM YAKLAŞILMIŞ OLDU SABOTAJ İHTİMALİ ÜSTÜNDE DURULMALI BELKİ GERÇEKTEN KAZA OLABİLİR AMA HANİ ÜLKEMİZDEBU İŞLER BİRAZ BÖYLE YÜRÜMÜYORMU?

Ali KASDEMIR 
 29.11.2010 16:17
Cevap :
Merhaba,Sabotaj olmasa bile kasıtlı bir ihmalkârlık olduğunu düşünüyorum. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.  30.11.2010 12:01
 

Bilemiyorum, böyle bir niyet olsaydı daha iyi bir kundak planı hazırlanabilirdi. Mesela yangının binayı hızlıca çökertecek alt katlardan başlaması, veya Ulaştırma Bakanlığına ait orada devamlı hazır bekletilen Söndüren gemilerini bir nedenle(bakım gibi) uzaklaştırmak gibi.... Ayrıca bahsi geçen proje ve haberde Haydarpaşa ve çevresindeki yeşil alanın korunması açıkça belirtiliyor ... Fakat ortada. Büyük bir ihmalkarlık, sorumsuzluk olduğu kesin. Umarım bu bir ders olur... En kısa sürede gar onarılarak tekrardan hizmete girer. İkincisi umarım bu kötü olay halk içinde bir ders olur; Haydarpaşa'nın kıymetini daha iyi anlar ve zenginlere peşkeş çekilmek yapılan bu projeye gereken tepkiyi ortaya koyabiliriz. Tekrardan hepimize geçmiş olsun.

E. Tuna Üstüner 
 29.11.2010 15:19
Cevap :
Merhaba. İyi bir kundak planı zaman içerisinde anlaşılabilir. Ama basit bir ihmal vakvakları uyandırmaz. DSon 8 yıl bizi iyice paranoyak yaptı. Diyelim ki basit bir ihmal söz konusu, neden bu değerli yapı için gerekli önlemler alınmaz? Bu olay bana, İstanbul'un eski semtlerindeki tarihi evlerde bir anda çıkan yangınları hatırlattı. Bu yangınlarda hep aynı basit ihmal den meydana geliyor; "Elektrik kontağı" Teşekkür ederim.  30.11.2010 12:10
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 496
Toplam yorum
: 632
Toplam mesaj
: 80
Ort. okunma sayısı
: 1099
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ankara doğumluyum. İstanbul'da uzun yıllar özel sektörde çalıştım. Halen, kayıtlı-ruhsatlı malî m..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster