Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '20

 
Kategori
Anılar
 

Tarihin Tozlu Sayfalarından

Kanlıca denince her ne kadar akla hemen yoğurt gelse de, bugün birbirinden güzel mekânlarıyla İstanbul’un en güzel semtlerinden biri olarak öne çıkıyor. Hem yeni mekânlara kucak açması hem de eski İstanbul dokusunu korumasıyla Kanlıca, Anadolu yakasındaki en gözde semtlerden biri. Kanlıca ’da Rred Cafeye gitmeli ve kahveyi burada içmeli...

Dışarıdaki havanın yağmurlu fakat bir o kadar da soğuk olduğu kış günlerinin tadını en keyifli nasıl çıkarırız diye düşünürken en iyi rotanın hem kalabalıktan uzak hem de şehrin merkezine pek de uzak sayılmayan, en güzel sayfiye semtlerinden biri olan Kanlıca’ nın uygun olacağını düşündüm, bana eşlik etmeye ne dersiniz? İş çıkışı şirin, sıcak bir ambiyansı olan, Rred Kafe’de kahve içmek bu güzel mekânda vakit geçirmek huzur verir insana...

KANLICA’DA HÜZÜN

Kanlıca’ da hüzün,

Anıların hüznüyle sen ve ben

Hüzündü büsbütün o gün…

 

Misafiri yorgun,

Sevdaları suskundu anıların…

 

Eski bir şarkıydı çalan,

Küllenmiş bir aşkın son nefesiydi…

 

Dolaştım dar sokakların da,

Kanlıca’ nın denize bakan yokuşu efkârlı…

 

Nasıl bir hasretti o

Kanlıca gülümserken,

Anıların karşı kıyısında özlem…

 

Ömürlük sevginin,

Sevda tutuklusu,

Ve bi-çaresiz yaşlı yüreğim…

 

Alıp kendimi o en eski hatıralardan

Boğaziçi’nin sevdalı sularına gömüldüm…

 

Pudra şekerli bir kâse yoğurt lezzetindeydi,

Geçen günleri özlemek

Ve ben;

Nasıl beyhude

Nasıl geçmiş yıllar

Bu kadar kolay

Anıları her gün azar azar,

Yorgun kalemim yazar…

 

Kanlıca’ da o gün,

Yağmurun grisinde sen ve ben,

Hüzündü büsbütün anılar ve biz…

 

Yorgun Kalemim

 
Toplam blog
: 464
: 208
Kayıt tarihi
: 02.11.16
 
 

Merhaba Sevgili Okurlarım; Kendimden bahsetmek istiyorum. 1954 yılında Karamanın Esentepe köyünde..