Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '10

 
Kategori
Reklam
 

Tarihsel gelişim içerisinde bilinçaltı reklamcılık

Bu hafta katılmak için can attığım bir konferans vardı İstanbul'da; "MEDYANIN GELECEĞİ" Teknolojinin hızlı gelişimi, sosyal medya, geleceğin medyası konuşulacak. Beni ilgilendiren ise medyanın gelişimi içerisinde reklamcılık tarihi incelendiğinde, şirket sahipleri yani reklam verenler kitlelere ulaşmak için hep yeni yollar yaratmışlar kendilerine. Önce matbaanın icadı, radyo, televizyon gazete, şimdi ise internet ve sosyal ağlar muhtemel yeni reklam mecralarıdır. Kitle iletişim araçları reklamların daha büyük insan gruplarına ulaşmasını sağlıyor. Burada biz tüketiciler için dikkat edilmesi gereken reklam tarihindeki "bilinçaltı reklamcılık". Tarihte her yeni mecranın kanun ve kuralları henüz oluşturulmadığı için yanlış kullanımları söz konusu olmuştur. Günümüzde binlerce reklam iletileri arasında boğulurken zihinlerimiz onlara dur demeyi başarıyor. Televizyonu zaplıyor, radyonun kanalını değiştirebiliyoruz. İnternette bir anda önümüze çıkan reklamlara nasıl bakıyoruz? reklam verenler ve şirket sahipleri tarihin her aşamasında denemeye çalıştıkları GİZLİ REKLAM ve BİLİNÇALTI REKLAM anlayışını deneyecekler mi? Ben kendimi nasıl korumalıyım? Beynime asma kilit vurarak, sadece ihtiyaç duyduğum bilgiye etik olarak ulaşabilecek miyim?

Bu konferansın sonucunu çok merak ediyorum. Beni, çocuğumu ve kültürel değerlerimi korumaya yönelik sonuçlar çıkacak mı? Para mı İnsanlık mı? Ne dersiniz?

Sevgiler

 
Toplam blog
: 2
: 1032
Kayıt tarihi
: 26.10.10
 
 

MERHABA. Ben bir öğretmenim, geleceği düşünen ve anlamaya çalışan... Küçücük beyinlerin 21. yüzyılda..