Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '16

 
Kategori
Anılar
 

Tarık Akan; Işıklarla düş yoluna, sevgiyle uğurluyorum.

Tarık Akan; Işıklarla düş yoluna, sevgiyle uğurluyorum.
 

Çok pek çok üzgünüm kalbimiz seninle iken; Yıldızlarla yolluyorum TARIK AKAN Sevgi'yle özlemle. Hiç unutulmayacak kadar güçlü duruşunla. Sinemada herkesin sevgilisiydin DEV. Seni özleyeceğiz. Biraz daha yalnızlaştık, sensizleştik. Sözlerini hiç izlerini silmeyerek. Ne demiştin, son Atatürkçü bitmeden bu iş bitmez.
 
Şimdi anından söz etmek gerek. Akyaka'ya yıldızlar inmişti o gün.
 
O gezegenin DEV sanatçısı öyle ışıltılı, öyle anlamlı duruyordu ki, bakışları geçiyordu kalplere, devrimler esiyordu. Akyaka'ya inen yıldız TARIK AKAN'dı. Az sonra sularına gümüşsü pırıltılar yansımaya başlayacaktı. Koylarında melodi şırıltısı. Öyle ya program akışı devam ediyordu. Halet Çamel, Nail Çakırhan biri bilimde DEV Arkeolojide. Diğeri Mimaride DEV. Akyaka'yı yaratan Nail Çakırhan. Toplantı bu nedenle yapılıyordu.
 
Sinemayı devrimle buluşturan DEV, TARIK AKAN oradaydı. İlk kez görüyordum. O güne dek sinemadan tanıyor, kalpleri sarsan yalımlar dağıtıyordu biliyordum. İzleri kaldı ' yıldızı sularda. Akyaka'da devleştiler.
 
Güçlü ve etkileyici bir programdı bu. O gün programı dinleyenler şunu anlayabilirdi; Bir insan bir yaşamı nasıl etkilemeli? Bir ömre tanıklık edecek nasıl eserler izler bırakabilirdi? İnsan çoğalmalıydı oysa, yaptıklarıyla İzler katmalıydı geleceğe. Hiç durmadan yürümeliydi. İnsan boş yaşamamalıydı. Hele bu ülkede yapacak hep çok şey vardı.
 
TARIK AKAN'ın o meçhul öğretmen Köy Enstitülü filmi belgeseli ise arşivimde.
 
TARIK AKAN kalbimde. Işıklarla düş yoluna, sonsuzluğa. Gözyaşlarım düştü, bu sabah. Sevgiyle uğurluyorum.
 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..