Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '16

 
Kategori
Eğitim
 

Tarikat ve cemaat yurtları kapatılmalıdır

Tarikat ve cemaat yurtları kapatılmalıdır
 

Adana Aladağ’da kız öğrenci yurdunda çıkan yangında 12 canımızı yitirdik. Bu olay üzerine sorumlular bulunsun, ülkemizdeki yurt sorunu çözülsün, devlet bu konudaki sorumluluğunun gereğini yerine getirsin vb. dile getirmek, talep etmek yerine “Yanarak ölenler şehittir” anlamında uyduruk hadisler paylaşanlar ve yakınlarına yanarak şehit şehit olsunlar demeyi içime sindiremiyorum.

Adana Aladağ'da kız öğrenci yurdunda çıkan yangında olay yerinde kızının akıbetinden haber alamayan bir öğrenci velisi “Burası Süleymancıların yurdu. Yurdu yıktılar, çocuklarımızı buraya yerleştirdiler” dedi.

Acılı babanın işaret ettiği Süleymancılar Cemaati’nin uzun yıllardır Türkiye’nin dört bir yanında Kur’an kursları ve yurtlar açtığı biliniyor.

1 Ağustos 2008 tarihinde Konya Balcılar Beldesi'nde Kur’an Kursu’na giden kız öğrencilerin kaldığı yurtta da Adana’dakine benzer bir facia yaşanmıştı. Yine Süleymancılar olarak bilinen Süleyman Hilmi Tunahan cemaatine ait olduğu belirlenen Boğaziçi Özel Öğrenci Yurdu’nda gaz sıkışması nedeniyle yaşanan patlamada kız öğrencilerden 17'si enkaz altında yaşamını yitirmiş, 29'u yaralanmıştı.  Binanın  deprem ve itfaiye raporu yoktu.  Binanın ruhsatsız olup olmadığına ilişkin soruya Bakan Atalay, “Şimdi hayatlarla ilgileniyoruz” yanıtını vermişti. Sonrasında tam bir skandallar zinciri yaşandı. Bina, resmi kayıtlarda erkek öğrenci yurdu olarak görünüyordu. Yurt olarak göründüğü için Diyanet Kur’an kursu denetimi yapmamıştı.

İlçe Müftüsü Mehmet Ak, “Süleymancılara bağlı faaliyet gösterdiğini duydum, ‘denetliyorum’ sanılmasın diye hiç içine girmedim” diyerek, çöken binada kaçak olarak Kur’an kursu faaliyetinin yürütüldüğünü bildiğini ortaya koymuştu.

Konya’da yaşanan faciada yurdun enkazı altında can veren 18 kişinin yakınlarıyla, yaralanan 29 kişi arasından tek şikayetçi çıkmamıştı.

2008 yılında yaşanan bu facia sonrasında Türkiye genelinde bu cemaatin işlettiği bin 700 dernek ve bin 300 yurt ve ya öğrenci pansiyonu olduğu ortaya çıkmıştı. Kurs ve yurtlar, bulundukları belde, ilçe ya da ilin adını alarak “Kurs ve Okul Talebelerine Yardım Derneği’ne bağlı olarak çalışıyor. Bu şekilde kurulan dernekler de Kurs ve Okul Talebelerine Yardım Dernekleri Federasyonu’na bağlıdırlar. 

Ortaöğretimde 2.242 öğrenci yurdunda 69.544, yükseköğretimde ise 1.641 öğrenci yurdunda 129.000 öğrencimizin barındığı bilinmektedir.  

1 Kasım 1925’te kapatılan tarikat ve cemaatler 1950’lerde ortaya çıkmaya başlamış ve özellikle 12 Eylül 1980’den sonra her alanda boy göstermeye başlamışlardır.

Eğitimde, sağlıkta, orduda, emniyette, siyasette; iktidarların yardım ve yataklıklarıyla edindikleri yerin geldiği nokta son aylarda yaşadıklarımızla gün yüzüne çıkmıştır.

Özel okullarda okuyan öğrencilere öğrenci başına 4000 TL. devlet yardımı yapılması ile “yatılı okutacağız, her türlü giderlerini karşılayacağız, dindar, kindar altın nesil yetiştireceğiz vb. zırvalıklarla aileleri kandırılan çocuklarımızın gecekondu bozması yurtlarda heder olması ne yaman çelişkidir.

Yapılacaklar bellidir. Taciz, tecvüz, yangın, binanın çökmesi, dayak ve her türlü çağdışı eğitim uygulamalarıyla gündeme gelen tarikat ve cemaat yurtları tez elden kapatılmalı. TOKİ’nin bu alanda yatırım yapması sağlanarak ve iktidar desteği ile kurulup palazlandırılmamış eğitim sendikaları ve üniversiteler işbirliği ile en kısa sürede eğitim ve yurt sorunları çözülmeye çalışılmalıdır.

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..