Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

Tarım işçilerinin ölüm yolculuğu

Tarım işçilerinin ölüm yolculuğu
 

Türkiye'nin yoğun gündemi arasında sıkışıp kalan, hatta görmezden gelinen bir sorun var. Bu sorun, hem işçi hakları, hem insan hakları, hem de trafik kuralları açısından bir keşmekeştir. Son 2 gün içerisinde tarım işçilerini taşıyan servis araçları, ülkemizin çeşitli bölgelerinde kaza yaptı. Ölen insanların yanı sıra, çok sayıda yaralı var. Ama bu kazalar, normal bir trafik kazası değil. Neden mi? Nedeni şu:

Tarım işçilerini taşıyan servis araçları, otobüs, midibüs veya minibüs değil. Araçlar kamyon veya kamyonet. İşçiler ise koltuklarda oturmuyorlar. Koltuk yerine kamyon kasasında onlarca ekmek peşinde koşan insan istif edilmiş bir vaziyette. Üstelikte sıkışık. 

Düşünün 50 NC tabir edilen bir araç kaza yapıyor, ölü sayısı 1, yaralı sayısı 62. Yani bir kamyonette 63 kişi. Ölü sayısının az olması ise sevindirici. Bunun nedeni kaza yapılan yol trafiğinin aşırı sürate uygun olmaması.

50-60 işçi, ki çoğunluğu emektar kadınlardan oluşuyor, bir kamyon kasasına doldurulduktan sonra yola çıkıyor. Kamyonun kaza yapması halinde onlarca kişi yollara savruluyor. Az önce aşırı sürate uygun olmayan yolun ölü sayısını azalttığını işte bu yüzden söylemiştim. Zira geçtiğimiz sene yine bir işçi servis kamyonu otoyolda kaza yapmış, yola savrulan işçiler, arkadan gelen araçların altında kalarak can vermişlerdi.

Klasik bir laf olacak ama insan hayatı bu kadar mı ucuz? Bizim trafik kurallarımız, kamyon, kamyonet veya araç kasalarında insan taşıması yapılmasını yasaklıyor. Buna rağmen ülkemizin her yerinde; abartmıyorum her bölgesinde tarım işçileri kamyon kasalarında taşınıyor. Peki buna nasıl izin veriliyor? Kontrol yapılmıyor mu? Trafik denetimleri ve polis nerede?

Otoyollarda, kontrol değil, sadece ceza kesmeye odaklanmış çevirme sistemimiz, her 30 km.'de bir radar kurabiliyorken; bir kamyonun kasasında işçi taşındığını farketmiyor mu?

Etmemesinin nedenini de söyleyeyim ben size; Çünkü tarım işçileri sabah henüz hava aydınlanmadan yola çıkıyor ve hava karardıktan sonra geri dönüyorlar. Ülkemizdeki trafik kontrol sistemi ise yaklaşık sabah 08.00-09.00'da başlayıp, akşam 17.00-18.00 arasında sona erdiği için denk gelemiyorlar. Ama bunun hiç bir trafik ekibi tarafından görülmemesine de imkan yok elbette. Kasada işçi taşıma işi ülke genelinde yaygın olduğu için, fazlaca seslenilmediği görüşündeyim.

Haber bültenlerinde, Kuzey'in Ferhat'a nasıl caka yaptığını konuşmak yerine, bu konunun üzerinde durulması ve kamuoyunun konuya dikkatinin çekilmesi gerekiyor. Çünkü sonuçta kamyon kasasında işçi taşımanın, işçi ve insan hakları açısından nasıl bir çirkinlik olduğu, sonuçlarında da insanların canlarını kaybettikleri gerçeği aşikardır.

Bu konuda herkesi, sendika ve insan hakkı savunucularını duyarlı olmaya davet ediyorum...

15.06.2012

Murat Yazmacı

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..