Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '18

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
 

Tarım Ürünü İthalatına Karşıyız Ama Gerekçe Mantıklı: Piyasaya Ayar Vermek ve Dışarıda Daha Ucuz

Tarım Ürünü İthalatına Karşıyız Ama Gerekçe Mantıklı: Piyasaya Ayar Vermek ve Dışarıda Daha Ucuz
 

Devletin tarım ürünü ithalatını bir tek ben savunuyorum, nedenleri başlıkta yazılı. Karşı çıkanlar bu nedenleri görmüyorlar.

Şimdilerde dolar nedeniyle ithalın fiyatı değişti ama o zaman ucuzdu. Sen 15 liraya kilosu mercimek satıyorsun dışarıdan yarı fiyatına alırsam kusura bakmayacaksın, ülkemde üretilen daha ucuz olmak zorunda.

Ama tarlada 5 liraymış aracı 15’e satıyormuş…

Ben zaten üreticiye değil aracıya ayar vermek için ithalat yapıyorum. Ben 6-7 liraya ithal edip 10 liraya satayım o 15’e satsın bakalım!

Halkımız yerli ürünü her zaman tercih eder, yani ithalat dolayısıyla üreticiye bir şey olmaz, senden bire alıp beşe satanın belini kırmaya çalışıyoruz.

Bire alıp beşe satana sen niye bire satıyorsun, 2 de, 3 de, almazsa tarlada kalsın. Hem kendin zarar ediyor hem de soygunculara yardım ediyorsun sonra da kalkmış devlet ithal ediyor biz mağdur oluyoruz diyorsun!

Tarladan çıkan ürünün %50 fire, %50 kar; 2’ye alıyorsan 4’e satarsın. Daha fazlasına izin vermem aracı denilen bu insanları biz mi geçindireceğiz.

Hükümet doğru yapıyor, o ithalata itiraz edenler de çiftçi değil. Sana zararı yok, zaten az üretiliyor. Pahalılık biraz bundan. Çok üret hakkı neyse o fiyata sat ülkemde üretilen malı ithal edersem hainim!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..