Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Tarımda Yeni Moda: Balkon!

Şehir yaşamının stresinden uzaklaşmak için çok da uzaklara gitmeye gerek yok.
Size bomba gibi bir önerim var
Çözüm balkon bahçeciliği!

Balkon bahçeciliği doğa özlemini bir nebze olsun giderirken, kendi mini bahçenizi oluşturmanızı mümkün kılıyor.
Balkonda tarım, günlük hayatın rutinlerinden sıkılan şehirli insanlarının yeni hobileri arasında yer alıyor.

Düşünsenize balkonunuzda kendi küçük dünyanızı yaratıyorsunuz…

Önceleri balkonda çiçek yetiştirilirdi ama o moda geçti
Şimdi çiçeğin yanında balkonlarımızı mini bir bahçeye çeviriyoruz
Bahçeli evlerde yaşayanlar tarım özlemini bir nebze olsun giderse de bunun için illa ki bahçeli bir evde oturmaya gerek yok

Benim balkonum küçük diye de hayıflanmayın, 10 metrekare yeterde artar bile…

Bu yüzden baharın da gelmesiyle özellikle büyük şehirlerde dev binalardan yeşil alan görmeye hasret kalanlar, bu yazımda size sesleniyorum
Herkesin yapılacaklar listesinde organik tarım ilk sırada yer alıyorken neden kendinizi bu hobiden mahrum edesiniz ki?

Hobi demişken bu hobinin sizi ekonomik anlamda rahatlatacağının da altını çizmek isterim
Zira dün pazarda biberin kilosunun 19 lira olduğuna şahit oldum

Ekonomiye faydasını geçtim; eğil kalk spor yapacak, toprakla uğraşıp sakinleşecek, bir de üstüne mis gibi ilaçsız kendi yetiştirdiğin taze sebze meyveyi yiyeceksin
Daha ne olsun!

Malum bizim balkon bahçe gibi oldu
Ne bulduysak ektik, yetiştirdik
Yalnız bir arkadaşımın balkonunda limon yetiştirdiğini görünce bu neden benim aklıma gelmedi diye üzüldüm ve bu yazıyı yazarak herkesi bu konuya teşvik etmeliyim diye düşündüm

Hatta ve hatta size muhteşem bir örnek daha
Geçen gün bir yazı okudum
Amsterdam’da bulunan bir restoran çatıda ürettiği sebzeleri müşteriye ulaştırıyor.
Restoranın çatısında sebzeler fideden ve bilgisayar destekli sulama ile üretiliyor
Restoranın baş şefi, şehrin göbeğinde kurduğu çatı bahçesinde üretilen sebzeler toplanır toplanmaz, en taze haliyle müşteriye sunuyor.
Böyle bir restoran burada olsa inanın evde yemek yemezdim…

Neden siz de hemen fidanlığa gidip birkaç fide alıp işe koyulmuyorsunuz
Neden hormonlu sebze meyve yerine, kendi ellerinizle yetiştirdiğiniz meyve sebzeyi yemeyesiniz ki?

İşte size fırsat, benden söylemesi…

Songül YAŞAR

http://blog.milliyet.com.tr/songullyasar

 

 
Toplam blog
: 57
: 189
Kayıt tarihi
: 15.11.17
 
 

Süleyman Demirel Üniversitesi Halkla İlişkiler - Anadolu Üniversitesi İşletme  Köşe Yazarı/Blogge..