Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '08

 
Kategori
Müzik
 

Tarkan ve çamurlar

Tarkan ve çamurlar
 

Son günlerin merakla beklenen haberlerinden bir tanesi de Tarkan’ın dört senelik bir aradan sonra müzikseverler ile buluşması oldu sanırım. Tarkan hayranı veya anti Tarkancı biri değilim bazı rahatsız olduğum olayları bloğumda sizlerle paylaşmak istedim.


Tarkan ülkemizdeki birçok kişi tarafından sevilen, ünü ülkemiz sınırlarının dışına çıkmış bir yıldızımız. Kimisi çok sevebilir ya da hiç sevmeyebilir, eleştirebilir veya konserlerinde çıldırabilir bunlar herkesin kendi tercihi saygı duyarım, ama bir kesim var ki, ben o kesime yurdumuzun kara yüzü ya da internet kullanmayı bilen magandaları diyorum (Bakınız önceki bloglarım Tuncay Şanlı ve YouTürk. )yine iş başına geçmişler internette youtube’ da yorumlar yazıyorlar. Yorum yazmanın nesi kötü bakın hepimiz buralara bloglar yazıyoruz içimizdeki duyguları, eleştirileri, kızgınlıkları ve güzellikleri paylaşıyoruz. Bunu yaparken de ahlak sınırlarında ve medeni bir şekilde yapıyoruz. Bu magandalar yani yolda ona buna sarkan, ya da memleket benim havalarında dolaşan tipler ki hepimiz özellikle bayanlar bu tür tipleri iyi bilirler ( Bakınız Sıhhiye köprüsü altı, ya da Alanya barları maganda tipleri ve onlarcası) bu sitede içlerine küfür koydukları yorumları yazarak göz ve ahlak zevkimizi bozuyorlar. Bazıları sorabilir. “ Ya arkadaş işin mi yok bunlarla uğraşıyorsun?” ben bunları uyarmasam sen bunları uyarmasan bu memleketin örf ve ahlakı çürüyüp gider. Kimseler kızmasın ama ben bu tarz yaşayan hayatını birilerinin işlerine pislik atarak geçiren kişilere her zaman duvar olacağım, ha bu arada beni bir yerde yakalarlarsa o zaman rica ediyorum teke tek dövüşelim ama korkuyorum bu tarz adamlar beş kişi ile gelir ya da ellerinde sopa ile gelir beni döverler. (Bakınız yurdumun delikanlı geçinip tek adama 5 kişi dalan kişileri mutlaka çevrenizde görmüşsünüzdür ve belki de yaşamışınızdır. )çok fazla bu konulara dalmadan Tarkan meselesine dönüyorum efendim, evet Tarkan bekledi bekledi ve dört sene sonunda albümünü çıkardı bana göre çokta güzel bir iş çıkarmış, daha albüm çıkalı birkaç gün oldu ama youtube’ da Tarkan izleyenleri on binleri geçmiş durumda, kimisi yorumunu tertemiz bırakmış kimisi de küfürlü çamur atmış, hele bazıları var ki her şarkısına aşağılayıcı yorum atmış, adam sanki 2008’i aman Tarkan gelsin de bir söveyim diye bekliyor. Belki de ligler tatil olunca daral gelmiş bu tiplere Tarkan’ı vuruyorlar. Yorumlar bakın şöyle “… gibi …” yani beğenmiyorsun ama, adamın tüm eski şarkıları ile kıyaslıyorsun, arkadaşım bu nasıl iş ben anlamadım. Sonra bana da esti(ya o kadar dersim ödevim var) şöyle geçmişten günümüze bir Tarkan yaptım, kimisi bittin demiş ilk şarkılarını arıyor, kimisi batırdın demiş ve uzayan giden yorumlar. Tarkan ilk albümlerinde bizlere bizde olmayan bir yıldız ruhunu getirdi kim ne derse desin, bakın diğer yıldızlarımıza aradaki farkı anlarsınız. İlk albümleri nostalji oldu şimdi yenilendi bunun tadını çıkarmak varken eskiye takılmışız gidiyoruz. Çok isteyen varsa eski albümlerini dinler bu albümünü de almaz (ama çoğu da alacak)Tarkan şımarık olabilir, bazen garip açıklamalar yapabilir bunlar tüm yıldızların hayatında olan kaprisler ve onların yaşam stillerinde olan şeyler. İstemiyoruz belki ama bunlar olacak, bizlerin o duruma gelmesi durumunda kim bilir hangi kaprislerimiz başlayacak. Ben bakıyorum bu yıldızlar toplumumuza ne veriyor, yardımlarını (bu onların iç dünyaları ile ilgili Allah bilsin biz bilmesek de çok önemli değil)toplumdaki duruşlarını, genel bir sanatçı imajlarını vb… şeylerin bize güzel yansıyıp yansımadığına. Ben yıldızlarımızın bizleri nerelerde nasıl temsil ettiğine bakıyorum yoksa ona çamur buna çamur bizim ülkemizde ne gelişecek. Futbol oynar birisi adam ona çamur atar, hakem maça çıkar adam ona küfür eder, ya bizim Türk takımı Avrupa’da yenilir yine bu tipler diğer takımla alay eder, sonra bir olay olur ülkemizi ilgilendiren o zamanda aslan kesilir en büyük Türk o olur, halbuki bu zamana kadar yer içer, çöpünü yere atar, onun bunun kızına bakar bir takım geri kafalı siyaset tartışmaları yapar sonra Vatan Millet Sakarya.


Ana konumu Tarkan olarak ele alsam da diğer çarpıklıklara da dokunmadan edemiyorum buraya kadar okuyan tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim, yalnız üzücü bir haber var, ben yazmaya devam ediyorum.


Tarkan geldi albümü güzel herkesin beğendiği şarkı tabi ki başka, benim favori parçam “Dilli Düdük” oldu. O günde dinliyorum internetten, kız arkadaşım bana soruyor hangi şarkıyı dinlediğimi. Melodisini çok beğenmiş “ Mutlaka istiyorum bu albümü” dedi. Ben de hemen Türkiye’den istedim orijinal bir Tarkan. Bakın ne güzel yabancı olan (Tayvan/Çin) kız arkadaşımın tepkisi ne kadar güzel. Bu albüm buralarda da satılsa keşke ve insanlar alsalar çok gurur duyarım. Geçen haftalarda Taipei’ de ( Tayvan’ın başkenti) Turizm Fuarı vardı, o fuarda başka bir stanttan Tarkan sesi geliyordu elimde telefonum hemen koştum bir baktım yabancılar “Şımarık” şarkısıyla kendi taraflarına ilgi çekiyorlar, çokta hoşuma gitti. Şarkıda ki öpücük bölümü zaten bayıltıyor yabancıları orasında bir efekt olduğu için ve ritimleri de bizim ülkemizden olunca insanlara hoş ve değişik geliyor. Artık o dönem kapansın diyorum yeni bir albüm ve yeni bir müzik tarzı ile geldi Tarkan, eskisini andırsa da gelişmiş bir teknolojiyi de kullanmış, bazıları buna Britney’ in 1 “Toxic” adlı şarkısını çaldı deseler de ben inanmıyorum en azından ben benzetemedim. Metamorfoz albümü Türkiye’de çok beğenilecek ama ben kendin pişir kendin ye tarzı bir tüketim anlayışına karşıyım dilerim Avrupa’da hatta burada Uzakdoğu’da da tutulur. Cd ’im gelsin hemen bir iki kopya(Korsana Hayır, burada başka çarem yok) yapar olmadı belli başlı gece kulüplerine veririm en azından ülkemizin adı duyulur. Yoksa bu magandalara kalsa ne takımımız iyi he şarkıcımız varsa yoksa Vatan Millet Sakarya, oda yumurta kapıya gelince, bilmem anlatabildim mi? Daha güzel günlere Türkiyem. Tarkan’a da bol şans dilerim, umarım yurtdışında müziğimizi daha çok sevdirir. Hepinize Tayvan’ dan sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..