Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '09

 
Kategori
Eğitim
 

Taş atan çocuklar

Taş atan çocuklar
 

Çocuk oyunu sanıyorlar.


TAŞ ATAN ÇOCUKLAR ve VANDALİZM

Türkiye'de eylemlerini sürdüren terör örgütü PKK, gösterilerde küçük çocuk ve ergen gençleri ön saflarda kullanıp, polise ve güvenlik güçlerini taş yağmuruna tutmalarına sebeb olmakta. "Taş atan çocuklar" olarak terör literatürüne giren bu reşit olmamış çocuk ve ergenlerden yüzlercesi, şu an cezaevlerinde yatmaktalar.

Gösterici çocuklara Verilen ağır cezalarla ilgili düzenlemeleri de içeren Terörle Mücadele Kanunu’nda (TMK) ve bazı kanunlarda değişiklik öngören kanun tasarısının görüşülmesi, bu hafta TBMM Adalet Komisyonu’nda ele alınacaktı.

Ancak terör örgütü başı Apo'nun koğuş şartlarının kötüleştiği ve PKK' nın kuruluş yıldönümü bahanesiyle, "Taş atan çocuklar", bir çok şehrimizin sokaklarında eylemleriyle iyice çığrından çıktılar.

Bu yüzden, iktidarın artan sokak eylemleri nedeniyle tasarının Meclis'teki yasalaşma sürecini erteleme kararı alması sözkonusu..

Bu yeni düzenlenecek yasa, neler getirecek?:

* Tasarıya göre, TMK'da yer alan ve çocuklar aleyhinde sonuç doğuran bazı istisnai hükümler kaldırılıyor.Yaş ayırımı yapılmaksızın, terör suçu işleyen tüm çocuklar, çocuklar için kurulan mahkemelerde yargılanacak.

* Çocuklar hakkında verilen hürriyeti bağlayıcı cezaların para cezasına çevrilmesine, bunların meslek ve sanat edindirme kurslarına katılmasına veya kamuya yararlı bir işte çalıştırılmasına imkan tanınıyor.

Daha çok Doğu ve Güneydoğu yörelerimizdeki okul çocuklarını taş atma eylemlerinde kullanan örgütün elinden bu çocuklarımızı kurtarmak için uzmanlar, eğitimciler, güvenlik güçlerimiz çeşitli projeler ürettiler ve halen çalışmalar devam etmekte.

Diyarbakır emniyet müdürü iken, 24 Ocak 2001 tarihinde, faili meçhul cinayetle görevi başında şehit edilen değerli polis şefimiz GAFFAR OKKAN, yöre halkıyla iyi ilişkiler kurmuş ve çok sevilmişti. Yaşadığı dönemde, yöredeki teröre çareler, projeler üretmiş ve bizzat uygulamıştı. Bu gün de, Gaffar Okkan'ın ardından yarım kalan terörle mücadele projeleri, yeniden uygulamaya geçiriliyor.Diyarbakır valisi Hüseyin Avni Mutlu, bu çocukları kazanmaya yönelik bazı projelerini açıkladı.

Doğu'da, taş atan çocuklar ve bu çocukların topluma kazandırılmasını amaçlayan sosyal projeler: (*)

* Sosyal destek programları:.Bu çocukları sanata, kültüre ve spora teşvik etmek, Taşı atılmadan önlemek.
* Polisevi'nde, çocuklara yaz kampı:. Yaz ayları boyunca 300'e yakın çocuk, beşer günlük süreyle polisevinde ağırlandılar. Eskiden polise taş atan çocuklardan, 'Biz polis ağabeyleri böyle bilmiyorduk. Artık onlara taş atana biz de taş atacağız' diyenler oluyor.

* Polisle iletişim: Sosyal rehabilitasyon projesi kapsamında her okulda bir polis uygulaması sürüyor. Bu çocuklar sosyal tarafı güçlü, iletişim yeteneği son derece iyi sivil kıyafetler giymiş görevli polislerle konuşabiliyor, dertlerini onlara anlatabiliyor.

Her çocuk taş atmıyor: Diyarbakır'da İlköğretim çağındaki çocuk sayısı toplam nüfusun yüzde 25'ini oluşturuyor. Ancak burada her çocuk polise taş atmıyor. Bunları yapanlar küçük çaplı gruplar.

Aileler artık çocuklara sahip çıkıyor: Eskiye oranla aileler çocuklarına sahip çıkıyor. Polise taş atan çocuğunun kulağını çekip evine çıkarıyor.

Mahalle baskısı: Burada çocuklar ve gençler mahalle baskısına maruz kalabiliyor. Bazıları da taş atmayı kişilik ispatı olarak görüyor.

Polisin halkla ilişkisi, kurumsal hale getirilecek: Çocuk ve gençlerle iletişimin kişilerle sınırlı kalmasını değil kurumsal düzeye ulaşmasını sağlamak. Sayın Gaffar Okkan bunu başarmış bir isimdir.

Çocukların kalbini kazanmak: Polislere gençler ve çocuklarla iletişim konusunda eğitim verilip, . Emniyet Teşkilatı'nın her ferdinin çocukların kalbini kazanmak için çalışmak (Kaynak: Diyarbakır Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Akşam Gazetesi, 14 Ekim 2009).

Rahmetli Gaffar Okan'ın, sorunu kökten çözmeye yönelik projelerinin geliştirilip uygulamaya konulması ve olumlu sonuç vermesi, elbette tüm ülke vatandaşlarının umududur.

"Taş atan çocuklar" sorununa psikolog, eğitimci, gönüllü eğitmenler, öğretmenler, güvenlik güçleri ve tüm vatandaşlar, elbirliğiyle çözüm aramak zorundayız. Bu çocukları ve ergenleri, böylesi dehşet saçan sokak eylemlerine yollayan aileleri ve terör elebaşılarında zerre kadar vicdan olsa, zaten bu güne gelinmezdi. Genç evlatlarını dağlarda terörist olmaya yollayanlar, küçük çocuklarını da birer şehir eşkiyası haline sokanlar, sadece çocuklarının değil, aslında kendi geleceklerini de karartıyorlar.

Ailelerinde şiddetle büyüyen, yörede yuvalanmış siyasiler ve terör mensuplarınca da sokak vandalizmine özendirilen bu çocuklar, yaptıkları eylemlerle yakınlarındaki yetişkinlerce övülmekteler. Kandırılması daha kolay yaşta olan çocuklar, okul saatlerinde sokaklarda polise taş atma yarışına girmekteler. Düşük gelirli, kalabalık çocuklu, şiddetin varolduğu ailelerde yetişen çocuklar, antisosyal kişilik bozuklukları, madde bağımlılığı, okul kurallarına uymama vs. gibi davranış bozuklukları gösterirler. Çevrelerindeki yetişkin terör ve vandalizm uygulayıcılarının, kolayca maşası olur ve bu tür sokak gösterilerinde kahraman gibi görülme, grupta kabul görme, gösteriş yapma hevesleriyle davranırlar.

Vandalizm türlerinden, (**)

"İNTİKAMCI VANDALİZM": Kişi, grup veya sisteme duyulan kin, nefret, kıskançlık duygularının vandalizm konusunda motivasyon kaynağı olması sonucunda gelişen vandalist eylemler.

"İDEOLOJİK VANDALİZM": Bilinçli olup dikkat çekmek amaçlıdır. İdeolojik toplantı ve yürüyüşler sonrası yapılan çevreye zarar veren eylemler buna örnektir.

2004 yılında, sadece İstanbul' da yapılan vandalist eylemlerde toplam zarar maliyeti, 12 trilyondur. Bir çok masum vatandaşlarımız, bu vandalist- terörist eylemciler yüzünden yaşamlarını da kaybetmekteler .

Şehirlerde vandalist, kırsal kesimlerde terör eylemleri boyutuna tırmanan bu tür eylemlerin önlenebilmesi, sonuçta çocuk ve genç kuşakların sağlıklı eğitim ve yaşam koşullarına ulaşmalarından geçiyor.

Alınacak çeşitli önlemlerin bir kaçı aşağıdaki gibi olabilir. (**)

- Eğitim ve bilgilenme

- Kamusal sorumluluk bilincinin geliştirimesi,

- Gençler ve çocuklar için çeşitli aktivite alanlarının oluşturulması,

- Suçluların takibi

Bu tür terör ve vandalist eylemlere katılan çocukları, hapiste tutuklu teröristlerin kucaklarına atmak yerine, ailelerinden alınıp, Çocuk Esirgeme Kurumları ve M.E.B. Kurumlarımızda, eğitim rehabilitasyonları programlarıyla, topluma kazandırılabileceğimizi düşünüyorum.

"Taş atan eylemci çocuklar" ve şehirlerimizde kamu mallarına, vatandaşların canlarına kast eden "vandalistler", topluma kazandırma projeleriyle, yaşadıkları çevreye, şehire, ülkeye değer verme ve sahip çıkma davranışlarını kazanabilirler.

Konunun uzmanı psikiyatrist, psikolog ve eğitimcilerimiz, yol göstericilikleriyle devletimizin ilgili kurumlarına yardımlarını sunmaya devam etmekte, projelerin başarıya ulaşması için de, vatandaşlar ve ailelerin bu uğurda çalışanlarımıza destek vermeleri gerekmektedir.

Aksi takdirde, herkes evlatlarını ve gelecek umutlarını kaybetmeye devam edecek.

(*) Kaynak: Diyarbakır Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Akşam Gazetesi, 14 Ekim 2009).

(**) Kaynak: Yrdmc. Doç. Dr. Nilgün Erkan : Vandalizm

 
Toplam blog
: 28
: 3603
Kayıt tarihi
: 07.10.07
 
 

Edirne, Trakyalıyım. Emekli öğretmenim (yab. dil- Almanca). Okuma, müzik, gezi, doğa, yürüyüş... ..