Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Taş yerinde ağırdır !

Taş yerinde ağırdır !
 

Hasan abi, sınıf öğretmeni. Meslek hayatının ilk yıllarında, güzel ülkem Türkiyem'in çeşitli ilçelerinde çalıştı. Sonrasında doğup büyüdüğü baba ocağına tayin isteyerek döndü, yaklaşık 10 yıldır da burada görev yapmaktadır.

Hasan abi, sürekli okur, okuduklarını da hayatla yüzleştirerek karşılığını yaşam içinde arar, buda demektir ki, sürekli olarak yorum bilinci gelişir. Kayda değer tespitleri vardır. Arada benim büroma da uğrar, halleşiriz, laflaşırız. Sohbeti akilanedir, sıkılmazsınız yanında, hasıl-ı kelam güzel insandır Hasan abi.

Günlerden birgün; Hasan abi yine beni ziyarete geldi:

Hasan Abi:- selamun aleyküm Usta kardeşim.

Usta:- ooo! abi hoşgeldin. Nasılsın abi?

Hasan Abi:- Hoş
Usta:- Teşekkür ederim abi, sağolasın bende iyiyim, gördüğün gibi koşturup duruyoz abi, Allah bundan geri koymasın.

Ardından, hasan Abi ile sohbet başladı. demli çayların gölgesinde, bazen ağır, bazen hararetli konuşmalarla. Siyasetten, aileden, felsefeden, ordan burdan konuştuk. Laf aramızda benim sohbetime de doyum olmaz Allah var. Dedim ya, Hasan Abi zeki adamdır, seçicidir. :)

Hasan Abi:- Usta, siz kaç kardeşsiniz?

Usta:- 5 kardeşiz abi.

Hasan Abi:- Diğerleri ne iş yapıyor?

Usta:- Abi, 5 çocuktan, biri avukat, dört tanesi mühendis. mühendislerden ikisi harita mühendisi, biri orman mühendisi, biri de işletme mühendisi.

Hasan Abi:- Ya Usta; yaşın genç, ufkun geniş, kapasite var, cesur sayılırsın, eh akıllıda sayılırsın :) gitsen büyük şehirlere hatta yurt dışına, niye burada tıkılıp kalıyon, zorlasan sınırlarını, sınasana daha büyük illerde kendini.

Usta:- her ailenin, aynı karından doğan çocukları, karakter olarak bire bir benzemezler birbirine. hele bir tanesi mutlaka, tavır, ifade ve duruş noktasında aleni olarak ailecil olur. Emanetçi olur, uzaklaşamaz fazla. Zanneder ki; kendisi olmadan viran kalır ardında kalanlar. bilmiyporum anlatabildim mi? biliyorum anlatamadım. anlamanı diliyorum içten içe abi. İfadesi zor bir konu bu.

hasan abi:- :) sanırım anlıyorum.

Usta:- Bak Hasan abi, sen niye memleketine tayin isteyip geldin, gitseydin ya başka illere! Uzun lafın kısası olmaz amma, kısası şudur; seni burada tutan manevi nedenler ne ise, benimki de şekil olarak farklı olsada, beslendiği kaynak açısından aynı.

Hasan Abi:- Anladım Usta! bu yüzden seviyorum seni, aynı dili konuşuyoruz senle. Senden 15 yaş büyüğüm ama, kapatıyorsun bu farkı, eyvallah.

"Benim annem, güzel annem
Bir solukluk izin ver.
Analık hakkınla bağlama beni"

Hasan Abi:- Peki , sonuç olarak nedir yani? ne demeye böyle oluyor? adı nedir bu durumun? yani ne ? ne? nedir yani?

Usta:- Abi konunun mantıksal düzleminde, sayısal bir takım analizler yapıp, felsefik çıkmazlara girmenin anlamı yok. Bu durumun cevabı, hissiyat kaynaklı, ruh merkezli. Kısaca durum şudur abi: Huzuru bulduğun yer memlekettir. Memleket huzur bulduğun kişidir. huzur ufuktur, zenginliktir, huzur muhabbetttir. Kısaca Huzur; hayalinde biçtiğin güzellik gömleğinin, yaşamında bulduğun sevdana giydirmektir. Huzur yarin diğer adıdır. Bundan gayrısı teferruat, bundan gayrısı hikayedir. Yani demem o ki abi; anasıyla - babasıyla iyi geçinemeyenden, ne dost olur nede yar.

 
Toplam blog
: 50
: 618
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

  Yıldız yüklü gecelerde Üşüyerek beklerim. Canım tellere takılır, Ellerimde yüreğim. ..