Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '14

 
Kategori
Deneme
 

Taş

Taş
 

Üzerine basıp geçtiğimiz taşları hepimiz biliriz, tanırız. İrili ufaklı kaya parçalarıdır. Taşlar benim ilgimi her zaman çekmiştir. Belki babamdan bana o da mirastır birçok özelliği gibi. Bildiğiniz, sokakta her zaman görebileceğiniz taşlardan sözediyorum, toprağa tutunmuş öylece dururlar ve toprağı tutarlar altta ve derinde.

Biri onu kımıldatmazsa, oynatmazsa yerinde kalır. tabiatın onu aşındırmasını sabırla bekler. Biri onu oynatırsa yerinden hareketi ile bazen bir evin parçası olur, bazen bir çocuğun elinde fırlatılmayı bekler, bazen yol olur kaldırımlarda. Taştır işte, herkesin kıymetsiz gördüğü, kenara ittiği. Değersizdir, her yerde bulunur dağda, bayırda, nehirde öylece durur.

Taş vardır, her bir kırıntısı kıymetli, boyunlarda, ellerde kulaklarda ışıl ışıl yanar söner. Kıymetlidir, nadide kutularda saklanır. bazen nesiller boyunca değerini yitirmez.

Taşlar serttir, kıymetlisi kıymetsizi. Zamana karşı ufalanan değersiz taşlar toprak olur ve sonunda emek olur tarlalarda. Dönüşür, değişir, ufalanır....

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..