Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '06

 
Kategori
e-Ticaret
 

Tasarım firması seçmek

Tasarım firması seçmek
 

Biraz kurtlarımı dökeyim. Bundan 5 yıl önce Garanti Alışveriş projesini hayata geçireceğimiz sırada iş arkadaşlarımdan Tunç tasarım konusunu farklı bir yoldan çözmeyi önerdi.

Tasarım firmalarından 1-2 örnek çalışma isteyip banka içerisinde yaklaşık 300 kişiye web ortamında tasarım firması adı vermeden görüş toplayıp ilk 3’e girenlerle görüşme yapıp işi verecektik. Ve öylede yaptık. Güzel bir çalışma olmuştu.

Fakat bize örnek çalışma gönderen 30 firmanın yanısıra bir firmadan şöyle bir şey geldi: “Doğru tasarım ajansı nasıl seçilir?” başlıklı 20 sayfalık bir makale. Biz ne kadar adil ve demokratik bir yöntem izlediğimizi düşünürken yaşadığımız bu oldu. (O firmadan bir daha asla ne teklif istendi nede çalışıldı.)

Biz tasarım yaptırırken. dünyadaki en iyi örnekleri günlerce inceledik, başarı hikayelerini derledik ve ne istediğimizi ortaya çıkardık, adil bir seçim yaptık ve o tasarımcı firma ile çalışmaya başladık.

İşte sıkıntı burada başlıyor. Bizim olanaklarımız farklıydı ve öyle bir seçim yapabildik ama bu herkesin yapabileceği bir şey değil.

Peki o zaman iyi bir tasarım firması ne demek?

Bu ölçülebilir bir şey değil maalesef. Türkiye’de “profesyonellik” dediğimiz şey para kazanma hırsının altında ezildiği için “para olsunda ne olursa olsun” diyen ve “ben profesyonelim” diyen firma sayısı oldukça çoğaldı.

Halbuki şimdi size tarif etmeye çalışacağım şekilde tasarım firmalarımızın kendilerini geliştirmeleri ve sizlerinde bu beklentilerle piyasaya çıkmanızda fayda var;

Bir web tasarım firmasında sorgulamanız gereken beceriler şunlardır;

Strateji:

*Dijital markalar konusunda yeterlilikleri var mı?
*Size, sizin konunuzda online araştırma öneriyorlar mı?
*Online marka geliştirme stratejileri var mı?

Taktik – deneyimli olmaları gereken konular:

*Aramam motorlarına kayıt ve optimizasyon
*Davranışsal Hedefleme
*Yaratıcı Optimizasyon
*Siteyi hazırlama ve sonradan bakımını yapma

Teknoloji:

*Teknolojik yeterlilikleri nelerdir?
*Metin yazarları var mıdır?
*Email ile pazarlama konusunda deneyimleir var mı?
*Kulaktan kulağa yada viral pazarlama konusunda tecrübeliler mi?
*Online video – ses konusunda bilgileri var mı?
*Mobil/Kablosuz teknolojiler ile çalışmışlar mı?
*Alternatif teknooji deneyimleir var mı? (palm vb.)

Hedef ve amacınızı belirleyin

Doğru tasarımcıyı seçmek kadar ne istediğini bilmekte önemlidir. Eticarete ilişkin dünyadaki örnekleri inceleyin. Müşterilerinize uygun olacak ve sizi hedefinize ulaştıracak şeyleri keşfetmeye çalışın.

Önce spesifik hedefler koyun: Bener sitelerin araştırılması, rakiplerin araştırılması, marka stratejisinin belirlenmesi, alan adının seçilmesi ve alınması vb. Ne istediğinizi ne kadar iyi biliyorsanız ihtiyacınıza uygun tasarım firmasını o kadar kolay bulursunuz.

Önemli bir uyarım olacak: Çok geniş bir göl sadece 10 cm. derin olabilir. Yani ne yüzülür nede balık yetişir. “Herşeyi yapabilirim” yada “Her şey mümkün yeterki paranın rengini göreyim” kısmı ile ilgili biraz skeptik(şüpheci) davranın.

Eğer çok farklı istekleriniz var ise belkide birden fazla yer ile herkesin uzman olduğu kendi konusunda çalışmak tercih edilebilir. Örneğin kullanacağınız banner reklamlardan video ile bir şeyler sunmak isterseniz ve aynı zamanda interaktivite olsun diyorsanız bu konuda uzman bir ajans ile çalışmanız gerekebilir.

Peki seçtiğiniz firmanın başarısını nasıl ölçeceksiniz?

*Verdikleri fikirler mi?
*Sundukları servis mi?
*İşi yaparkenki halleri mi?
*İş sonuçlarına göre mi?
*Maliyete göre mi?
*Diğer ajanslarla işbirliği becerisine mi?

Aslında hepsi açısından “içinize sinmesinde” fayda var. Zaten sizin isteklerinizle beraber yapılan çalışmalar yolunda gidiyorsa yaratıcılık ve kimya uyuşmuş demektir.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..