Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '15

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Tasarımın kalbindeki isim Mehtap Elaidi

Tasarımın kalbindeki isim Mehtap Elaidi
 

Mehtap ELAİDİ


Kimyon,
Tarçın,
Karabiber,
Kekik
“Spice”
İnanılmaz tatların içindeki büyü
Ve
Tasarımın kalbindeki isim Mehtap Elaidi

Mehtap Elaidi “Spice” Sonbahar/Kış 2015 – 2016 koleksiyonu ile yemeklerin olmazsa olmazı baharatlar gibi kadınların olmazsa olmaz kilit parçalarını podyuma taşıdı.
Geçtiğimiz sezon “Celebration” adlı koleksiyonun büyük beğeni toplamıştı.
Bu defa “Spice “

Neden bu temayı seçtin?    
Uzun zamandır İstanbul’un eski ve yeni konumu ve temsil ettikleri üzerine kafa yoruyorum zaten sonra okuduğum bir makaleden aslında bugünkü İstanbul’un modern bir Baharat Yolu gibi bir misyonu devam ettirdiğini düşününce her şey birbirini takip etti. 
Ayrıca araştırmalarım sırasında ‘baharatlar yemeğin esprisidir’ cümlesi ise beni çok etkiledi ve gömleklerimi kadınların gardıroplarının baharatı olarak konumlandırdım.

Baharatlar yemeğin büyüsü, vazgeçilmezi…
“Bazen karşıya istediğini anlatmak için yanlış baharat kullanmalısın
Kimyon sert bir baharattır; insanları sakinleştirip içe döndürür.
Tarçın ise insanların karşısındakinin gözüne bakmasını sağlar.
Eğer evet demek istiyorsan tarçın kullan!"
“A Touch of Spice” filmini izleyenler mutlaka hatırlar bu repliği…
Peki ya tasarımın insan ruhu üzerindeki etkisi…

Senin tasarımlarında bu gibi gizemler mevcut mu?
Tasarımlarda modern bir oryantalizm durumu söz konusu.
Bana da gizemli gelen nokta bu. Tüylerin alıştığımızın dışında kullanılması, yani abiye yerine günlük giyimde, poplinlerin her elbiseden bize göz kırpması benim için koleksiyonu gizemli kılan noktalar.

Kadını sakinleştiren içe döndüren kimyon gibi ya da tarçın gibi dik tutan cesurlaştıran parçaların var mı?
Bir kadın kendini neyin içinde rahat ve güzel hissediyorsa o parça cesurlaştıran bir parçadır. Bu yüzden geniş kesimli, koton gömleklerim de benim kadınımı cesurlaştırdığımız parçalarımız.
 Aslında iddiasızlığın iddiası galiba püf nokta.

Takip eden değil takip edilen
Ve Kalasirislerden bu yana yolculuğuna devam eden gömlekler
Baharat isimleri verdiğin gömleklerin…
Kadınların vazgeçilmezi, kurtarıcı parçaları diyebilir miyiz?
Kesinlikle.
Biz buna ek olarak bir de daha avantgard yaşamayı göze alan kadınlar için bazı gömlek modellerini kurtarıcı olmaktan çıkarıp siluetin yapıtaşı haline getirmeye de çalıştık.

Hangi materyalleri kullandın?
Ağırlıklı %100 koton olan saten poplin, likralı poplin, baharat versin diye yanık tonlarda kadifeler, ekru ipekler ve işleme detaylı özel tasarladığımız desenli kumaşları kullandık.

Renkler?
Her zaman için beyaz poplinin göz kırptığı koleksiyonda, yanık turuncu, lacivert ve haki tonlarını kullandık.

Bu yazın trendleri ile ilgili neler söylemek istersin?
Keyifli bir yaz bence.
Rahat kesimlerin olduğu, külot pantolonların ön planda olup ikili kombinlerin çok olduğu bir yaz.
 Fır fır ve volan detayı çok var.
Bunun yanı sıra, rahat kalıplar var.
Elbiseler ise triko dokularda kendilerini gösteriyor.
Tabii ki büyük bir geri dönüş yaşayan koton gömlekler ön planda.
Her vücut tipine göre, kadının kendini rahatça ifade edebileceği ürünlerin olduğu bir sezon.

Sevdiğin ressamlar…
Fernando Botero,
Nezahat Ekici,
Devrim Erbil,
Frida Kahlo,
Semiha Berksoy ilk aklıma gelenler

Beğendiğin tasarımcılar…
Dries Van Noten,
Raf Simons,
Chitose Abe

Spice’dan sonraki projen belli mi?
Olmaz mı?
2016 yaz koleksiyon çalışmalarımıza da hızla başladık Haziran ayı sonunda Paris'te görücüye çıkaracağız.

Moda sanat mı?
Genel yapısına baktığımızda ben modayı bir sanat olarak görmüyorum.
Elbette sanat tasarımın ana ilhamlarından ancak moda tasarımında bir koleksiyon çıkardığınız zaman satış sizin için belirleyici bir kriter.
Sonuç olarak bu sezon iyi bir satış grafiği yakalayamazsanız bir sonraki sezon varlığınızı sürdürmeniz söz konusu değil.
Ancak elbette bir sanatçı zaman zaman iletişim dili olarak derdini moda üzerinden yorumlayabilir.

Tema seçiliyor
Yola çıkılıyor
Klişeler kırılıyor
Yüksek sesli çizgiler moda severleri selamlıyor
O selamlamaların ardından, her bir koleksiyonun bitişinin ardından ne hissediyorsun?
Ben son model de podyumdan içeri girdiğinde büyük bir rahatlama ve huzur yaşıyorum çünkü biliyorum ki yapabileceğim her şeyi yaptım ve bu noktaya geldim artık yapılabilecek bir şey de kalmadı.
 Daha sonrasında ise şimdi ne olacak duygusuna giriyorum ve her şey tekrardan başlıyor.

Ve kelimelerin gücü adına
Güneş
- sıcak
Dantel- Fransa
Kübizm- Picasso
Asi- Beyaz
Primitif – bebek

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 47
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 89
Kayıt tarihi
: 06.03.15
 
 

Moda ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster