Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '18

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
Okunma Sayısı
94
 

Taşeronda Kadro Israrının Nedeni İyi Duruma Gelme Umudu Değil, Kötü Duruma Düşme Korkusu

Taşeronda Kadro Israrının Nedeni İyi Duruma Gelme Umudu Değil, Kötü Duruma Düşme Korkusu
 

Görünen o ki taşeron işçilerde kadroya geçmeyle kimse bir şey kazanamıyor. E peki o zaman nedir bu “Bizi de kadrolu yapın” ısrarı?

Erdoğan’dan kadro isteyen işçiye: Ne kadrosu yahu, çalışıyorsunuz işte.

Kadroya geçmenin aslında bir esprisi olmadığını en yetkili ağızdan duyuyoruz.

Çünkü insanlar işsiz kalmaktan korkuyorlar… Kadrolu olunca memur gibi mi oluyorlar; herhalde… Değilse bile öyle sanıyorlar.

Başlangıçta maaşımız artar filan diye düşünülmüştür ama öyle olmadığı görüldü… İş güvencesi konusunda da işçilerle memurların bir tutulacağını sanmıyorum.

Burada asıl sorun taşeron sistemidir. Yani bu kadar insan kaçak göçek mi çalışıyordu? Taşeron işçilerin kadro almak için mücadelesini görünce akla bu geliyor. Cumhurbaşkanının sözünü duydunuz, bu sözün Türkçesi, “Kadro önemli değil, formalite”

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhabalar. Tespitinize aynen katılıyorum. Kadro olayı formalite. Hani bir söz vermiştiler ya, aslında o sözü verirlerken kastettikleri kadro; halihazırda çalışan memur ve işçiler için uygulanan kadroydu. Ama onu yiyemediler, 2019 yılında da seçim olduğu için, söz konusu kadro olayını başlattılar. Formalite icabı sınavlar yapılacak ve herkes yine eskisi gibi çalışmaya devam edecek. Aslında siz bu yazıyı hazırlarken Kadro ne demek lügat anlamından başlayıp, devletin tanımladığı ve kendi işçi ve memuruna uyguladığı kadro tanımına değinmeliydiniz. Daha sonra da taşeron çalışanlarına getirilen lügat anlamını bile taşımayan söz de kadroyu tanımlayarak yapılan kelime oyunu cambazlığını ortaya çıkarabilirdiniz. Şu anda devletin kadrosunda çalışan işçi ve memurlara tahsis ettikleri kadronun, onlara sağladığı avantajları kaldırmaya çalışan bir zihniyet, taşeron işçilerine aynı kadroyu tahsis edebilir mi? Asla! Selam ve dualarımla.

Recep Altun 
 03.01.2018 23:21
Cevap :
" aslında o sözü verirlerken kastettikleri kadro; halihazırda çalışan memur ve işçiler için uygulanan kadroydu. Ama onu yiyemediler, 2019 yılında da seçim olduğu için, söz konusu kadro olayını başlattılar. Formalite icabı sınavlar yapılacak ve herkes yine eskisi gibi çalışmaya devam edecek." Yine muhteşem bir yorum ve bana haklı uyarı/eleştiri...Tarzım biraz böyle, gündeme getiriyorum, insanlar tartışsın diye biraz böyle kenarından köşesinden gidiyorum. Yorumlarla zenginleşiyor.Aslında benim yazılarım yapılan yorumlarla tamamlanıyor.  07.01.2018 20:49
 

Yani Türkçesi kardaşim, taşeron işçi patronları her kimlerse milyonlar cukka. Çevir gazı yanmasın. Sevgilerimle hoşçakal.

Şahin ÖZŞAHİN 
 03.01.2018 22:02
Cevap :
"Çevir kazı yanmasın" ne demek?  07.01.2018 21:24
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4768
Toplam yorum
: 12825
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 668
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster