Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '17

 
Kategori
Şiir
 

Tası tarağı topla(t)mak*

Tası tarağı topla(t)mak*
 

Tası Tarağı Topla(t)mak / Salih Erdem


Dilencidir Abbas Oş; Bağdat'ın en zengini

Öyle kolay sanmayın, düzmek dünya dengini.

Şehirde bilmeyen yok Abbas'ın şöhretini

Dilencilikten yapmış; mal, mülk ve servetini.

Ününden istifade etmek için bir sefil(?)

Bir Ramazan, hamamda Abbas'ı avlar gafil!

Abbas henüz oturmuş sıcak mermer taşına

Bizim sefil dikilir hemen yanı başına:

*

“Efendim, çok şanslıyım, nihâyet size erdim

Bendeniz dilencilik yapmaya karar verdim!

Keyfinizi bozduysam kulunuzu affedin!

Şu mübârek geceler hürmetine lütfedin

Soylu sanat(!) nerede, nasıl icrâ edilir?

Bilirse bunu ancak, siz gibi asil(!) bilir

Usulü, erkânı ne? Bana da bağışlayın

Çok minnettâr kalırım, lütfen söze başlayın.”

*

Şüphesiz bu girizgâh Abbas'ı zevklendirir

Ağzı kulaklarında, iştahla cevap verir:

“Pekâlâ, öğreteyim, dinle beni bir zahmet

Başlıca üç kural var kulağına küpe et.

Bir, nerede; iki, kim; üç, ne olursa olsun

Dilenmekten çekinme, dilen ki, kesen dolsun.”

*

Toy dilenci Abbas'ın elini hemen öpmüş:

“Allah rızası için… Lütfedin, birkaç gümüş.”

Abbas şaşmış: ”Burası hamam, değil ki hanya!”

Sefil: “Usta, nerede olsa, iste dedin ya!”

Abbas: “Ben de fakirim, baltayı taşa vurdun!”

Sefil: “İkinci kural; adam seçme diyordun!..

Abbas: “Fesuphanallah!.. Şu kurnanın başında

Param yok ne vereyim, tas ve tarak dışında!”

Sefil: “Mirim, üçüncü kuralı mı bozayım?

Ne olursa onu ver ben ona da razıyım!”

Dinleyenler hayrette; Abbas'sa aptallaşmış

Sefil, tas ve tarakla oradan uzaklaşmış.

*

Abbas o günden sonra mesleğe tövbe eder

Soranlara da: “Tası, tarağı toplattık!” der.

*

31.05.2011

Salih ERDEM /AYDIN

* Hikâyeden şiire uyarlanmıştır.

 
Toplam blog
: 153
: 88
Kayıt tarihi
: 26.11.13
 
 

Öyle bir yanmalısın ki; önce çehren, sonra çevren aydınlanmalı. Acıpayam / Denizli ..