Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '09

 
Kategori
Eğitim
 

Taşımalı Eğitim ve bir Proje

Taşımalı Eğitim ve bir Proje
 

2001 yılından beri ülkemizde "Taşımalı Eğitim" uygulaması var.

Taşımalı Eğitim uygulaması yüzünden köylerimizde binlerce okul kapatıldı.

Çocuklar, karda kışta çeşitli araçlarla merkezi okulların bulunduğu köylere, yerleşim alanlarına taşınıyor. Küçük köyler, öğretmenlerinden- ışıklarından- yoksun kaldılar.

Öğretmenlerin yerini köy imamları aldı. Bu kararla belki de yapılmak istenen buydu.

Bu karar aynı zamanda küçük köylerin boşalmasına, şehirlere göçün hızlanmasına neden oldu.

Eğitimle, ekonominin elbette çok önemli bir ilişkisi var. Maliyetler iyice hesaplandığı zaman, taşımalı eğitimin o kadar da ucuza gelmediğini görürüz. Köylerde bir çok derslikler boş kaldı. Ulaşım, beslenme, yolda geçen süreler, trafik sorunu, sağlık giderleri yönünden bakıldığı zaman taşımalı eğitimin sorunlarının daha çok olduğunu görürüz. Binlerce köy ilkokulu şimdi kendi haline kaderine terkedilmiş durumdadır. Bunlar da çok önemli yatırımlardır.

Taşımalı Eğitimde, öğrenci kayıt, devam takip işlerinin de o kadar kolay olmadığını görürüz. Bu yüzden bazı öğrencilerin okullara kayıt olmadıklarını, bazılarının da devamsız duruma düştüklerini görüyoruz.

Beni bu yazıyı yazmaya yönelten neden; 14 yıl köy ilkokullarında görev yapmış olmamdır.

Hürriyet Gazetesinin Ege Bölgesi ekinde, "Taşımalı Eğitim köyleri bitirdi" başlığıyla yazılan yazı çok önemliydi.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof.Dr. Osman Demircan'ın bu konudaki çalışmaları ve görüşleri yer alıyordu. Çanakkale'de 5 yıl boyunca 300 köyü gezerek tespitler yapan Prof. Demircan, bu köylerde nüfusun hızla azaldığını, şehir nüfusunun ise hızla arttığını belirterek bunun önemli sebebinin taşımalı eğitim olduğunu vurgulayarak,"Her köyde cami var, kadrolu imam var ama öğretmen yok, öğrenci yok, çocuk sesi duyamıyorsunuz" diyor.

Terkedilen okulların bazılarının ahır olarak kullanıldığını belirten Prof. Demircan, bu köyler için yeni bir proje hazırladı. Hazırladığı projeyi Milli Eğitimin yetkililerine ulaştırdı.

Proje kısaca şöyle : Bu köy okullarının değerlendirilmesi için kurul rapor hazırlayacak. Bu okullar tekrar eğitim amaçlı kullanılacak. Mesela, bir köydeki o okula emekli bir öğretmen gidip yerleşecek. Öğretmen o okulu ya parayla satın alacak ya da öğretmene o okul tahsis edilecek. Bu proje sayesinde köydeki okulda, eğitim verecek bir kişi bulunacak, köydeki çocuklara ve köylülere hiç değilse eğitim ve bir çok konuda yardımcı olacak.

Bu, iyi niyetle hazırlanmış projeye Milli Eğitim nasıl bakar, nasıl değerlendirir, bu proje hayata geçebilir mi uygulanabilir mi göreceğiz.

Bence, çok iyi bir proje. Emekli bir öğretmen olarak ben bu işte varım. Ondört yıl görev yaptığım köylere zevkle yeniden dönerim.

Bu proje aynı zamanda taşımalı eğitimin aksaklıklarını ve eksikliklerini de tamamlar diye düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..