Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Taşın altındaki pislik...

Taşın altındaki pislik...
 

Hrant Dink’in ölümünden sonra yazdığım yazıyı bilmem okudunuz mu? Olayı duyduğumda gerçekten üzüldüm, benim için Ermeni, Rum, Müslüman ya da Musevi olması önemli değildi. Önemli olan insan olmasıydı ve bir Türk vatandaşı olmasıydı. Terör olaylarını asla tasvip etmediğimden ve fikir özgürlüğüne inandığımdan bu yazımı yazdım. Ölümünden dolayı duyduğum üzüntüden ve onu bir Türk vatandaşı olarak gördüğümden cenazesine de katılacağımı belirttim. Ama bayan Dink’in sarf ettiği bir söz öyle canımı sıktı ki, benim bu kadar üzülmemi hak ediyorlar mı diye düşündürttü bana… Kameralara karşı söylediği “Devlet taşların altını temizlesin” sözünün nasıl algılanacağını düşündü mü acaba…

Çocukluğumu, genç kızlık dönemimi, öğrencilik yıllarımı düşünüyorum, o dönemlerde gerek okulda, gerek aile çevremizde Ermenilere karşı en ufak bir düşmanlık, ayrımcılık anlamında tek bir söz duyduğumu hatırlamıyorum. Okul kitaplarında da hakeza öyle… Ama yurt dışında Ermeni terör örgütü Asala tarafından hunharca katledilen büyük elçilerimizi çok iyi hatırlıyorum. Buna karşılık çevremizde bulunan Ermenilere karşı da en ufak bir düşmanlık beslemediğimizi de hatırlıyorum, bu olaylardan dolayı onları suçladığımızı da hatırlamıyorum… Bu tür olaylarla onların bir ilgisi olmadığı kanısı hakimdi hepimizde, Asala bir terör örgütüydü, Türkiye’de yaşayan Ermeniler ise bizim gibi Türk vatandaşıydı, tabii ki onları suçlamak adil bir davranış olamazdı, zaten böyle bir şey de hiçbir zaman aklımızdan geçmedi halk olarak… Yıllarca belirli aralıklarla sürdü gitti bu acımasızca katliamlar, eminim Türkiye’de yaşayan Ermeniler de üzülmüşlerdir öldürülen ataşelerimize, bizim şu anda Hrant Dink’e üzüldüğümüz gibi… Bu terör olaylarının sebebinin ne olduğuna dair pek bilgimiz de yoktu o dönemlerde. Ne zaman ki yıllar sonra Türkiye dışında yaşayan Ermeniler tarafından soykırım iddiaları gündeme geldi o zaman biz neyin ne olduğunu duyduk ve öğrendik.

Şimdi Bayan Dink’in sarfettiği bu sözlere gelmek istiyorum… "Devlet taşların altını temizlesin"… Bayan Dink bu sözleri düşünerek mi söyledi acaba? Kanımca bu sözlere yüklediği iki ayrı anlam olabilir. Birincisi devlet bu soykırım iddialarını aydınlatmalı, ne var ne yok açıklamalı, taşlar kaldırılarak soykırım mı ne varsa açığa çıkmalı… Peki Devlet temizlemek için o taşları kaldırdığında Ermeniler tarafından camilere doldurulup yakılarak öldürülen Kürt ve Türk Müslümanların toplu mezarları ortaya çıkarsa Bayan Dink ne diyecek acaba, onu merak ediyorum… Acısı ne kadar büyük olursa olsun ağzından çıkan kelimelere dikkat etmesi gerektiğini düşünüyorum… Belki de özellikle bilerek söylemiştir, nasıl olsa şu anda durum çok hassas, kimse benim sözlerime bir karşılık veremez, şimdi tam zamanı ne söylersem kimse tepki gösteremez diye düşündürttü bana bu sözler…

İkinci anlam ise 301.maddenin kaldırılmaması… Herkes bu cinayete 301.maddenin kaldırılmamasının etken olduğunu söylüyor.. Tabii ki kaldırılmasından yanayız, insanlar düşüncelerini özgürce söyleyebilmeli. Ancak özgürüm istediğimi söylerim zihniyetiyle dikkatsizce söylenen sözlerin kimi ne kadar incittiği, incinenlerin nasıl tepki göstereceği, bu toplumda bazı sapkın düşünceli kişilerin de yaşayabileceği ve bu kişilerin bu sözleri söyleyene bazı bedeller ödetebileceği düşünülmeli, bedel ödemenin söyleyene ait olduğu unutulmamalıdır… Tabii ki bunun bedeli asla kurşunlanmak olmamalıdır, tepki veren kişilerin eğitimi, kültürü, etnik kökeni. aile yapıları farklı farklı olabileceği ve hatta dışardan yönlendirilebileceği göz ardı edilmemelidir ki bu olayda da öyle olduğu kanaatindeyim… Söylemek istediği şey diye düşündüğüm 301.maddenin kaldırılması gerektiği ise, bu maddenin kalkmış olması insanları sadece hapisten korur, böyle söylemlerde bulunmasının sakıncalı yanı ise bazı sapkın fikirli kişilerin hedefi olmasına sebep olur… Rastladığımız bu gibi olaylarda bunu açık ve net görmekteyiz....

Sormak istiyorum kendisine, kast ettiği taşın altındaki pislik nedir?.... Bayan Dink kameralara böyle bir söz sarf etti, hiç kimse ne demek istiyor diye sormadı, herkes anladı da acaba ben mi anlayamadım, bilmek istiyorum…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..