Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '06

     
    Kategori
    Otomobil
     

    Taşıt vergileri

    Taşıt vergileri
     

    Ve geldik Temmuz'a... Yani araçlarımızın yılın ikinci 6 ayına ait vergisini ödemeye...

    Bir haber dikkatimizi çekti medyada. Artık taşıtların vergisini bankalara öderken ruhsat vs. gerekmiyor sadece plaka söylemeniz yeterli... Gayet güzel. Plakanı söyle vergini öde.

    Ah keşke bu kadar kolay olsaydı. Böyle kolaylıklar sağlandığında 'Burası Türkiye. Ne olur ne olmaz' deyip altından farklı zorlukların çıkabileceğini düşünen arızalı bir tip olduğumdan, ruhsatım ehliyetim vs. vs. ne kadar belge varsa hepsini alarak AKBANK MERSİN - Carrefour şubesine gittim. Arızalıyım ya, tedirgince bekliyorum sıramı ve çıkacak marazlar üzerine hayaller kuruyorum. Sıram geldi ve en kıllanan halimle bankoya yaklaştım. Taşıt vergimi ödemek istediğimi söyledim ve şok. İşte o anda canım yurduma has bir arıza çıkageldi ve bankonun diğer tarafında duran memurun ağzından kelimelere dökülerek önüme set çekti.

    Hani plaka söyleyerek vergimi ödeyecektim, hani artık herşey daha kolaydı, hani 21. yüzyıl bankacılığı? Ben direndikçe memur ısrarla, -dikkat- 'Banka şubesinde hesap açtırmadan vergimi tahsil etmeyeceğini' söylüyor. Herhalde yeni başladı diye söylenerek müdüre çıkıyorum aynı tavır. Efendim, bankamızda hesabınız yoksa bu ödemeyi yapamazsınız.

    Bu ülkede Meclis bir kanun çıkarıyor bankalar ayrı bir kanun mu? Yoksa size ayrıca bir özerklik tanıyıp yasama yetkisi mi verdiler? Son şok dalgası da ödememi bu sebeple reddettiklerine dair bir yazı istediğimde banka müdürünün bunu reddetmesiyle geldi. Yaa... Demekki neymiş? Yapılan kanunsuzmuş. Yapılan yasalara aykırıymış. Yapılan zorbalıkmış. Yapılan insanların işlerini zorlaştırıp bir de bu yolla para kazanmaya çalışmakmış. Ve bütün bunlar da koskoca bir AKBANK'a yakışmazmış...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 545
    Kayıt tarihi
    : 11.06.06
     
     

    D.T: 1975-Konya. 1998 - Gazi Üniv. End. Sanatlar Eğt. Fak. 2005 - Anadolu Üniv. Kamu Yönetimi mezunu..