Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '08

 
Kategori
Otomobil
 

Tata Nano, Hollanda'da yollara çıkamayacak...

Tata Nano, Hollanda'da yollara çıkamayacak...
 

Hindistan'lı Tata Nano...


2500 dolarlık fiyatıyla gündeme oturan Hindistan’lı Tata’ nın piyasaya sürmeye hazırlandığı ‘Nano’ modeline Hollanda’dan yasak geldi. Bir çok standart donanımın bulunmadığı açıkça ortada. 2500 dolarlık bir otomobilin içinde klimanın dahi bulunmaması normal. Çünkü normal bir klima sisteminin maliyeti dahi 2000 dollar civarında. Ancak Hollanda’nın yasaklama sebebi klima değil.

Aslında yasağın sebebini öğrenince Türkiye’de de bu otomobile yasak getirilmeli diyeceksiniz. Şahsen ben diyorum. Yasağın sebebi: Güvenlik. Araçta güvenliğe dair bir unsur bulunmuyor. Yani en azından ben bulamadım. Zaten bu fiyata da bulmak zor. Asya ülkeleri yıllarca insanları küçük motorlu, hantal, ucuz ve dayanıksız otomobillerle kandırdılar. En azından bu benim şahsi düşüncem. Amerika’ ya gidenler bilirler; en düşük motor hacmi Amerika Birleşik Devletlerinde 2.2cc(2200). Ancak Türkiye’de bu rakam 1.0cc’ye kadar iniyor. İlk olarak Toyota, 1.0cc lik otomobilini, Yaris’i üretmişti. Japon üreticiden bunu beklemiyordum aslında. Ancak şunu da düşünmemek elde değil. Ben 1.0cc lik otomobillerin Japonya’da kulllanıldığına inanmıyorum. Amerika yıllardır yüksek hacimli motorları dünyaya ihraç ediyor. En büyük örnek olarak da Chrysler ve Lincoln’ü gösterebiliriz.

Neyse konumuza dönelim. Tata, Asya’nın büyüyen otomobil şirketlerinden biri. Ancak yaptığı kalitesiz otomobiller ile tanındı. Ben Tata’nın sadece ‘Safari’ modelini beğeniyorum. Ancak ucuz otomobil üreteceğim diye güvenlikten ödün vermek oldukça yanlış. Başta Avrupa ve Amerika olmak üzere dünyanın her yerinde güvenlikten ödün vermek yanlıştır. Ancak sanırım Asya’da durum farklı. Hollanda’ da alınan kararın tüm Avrupa ülkelerinde alınmasını diliyorum.

Radyo, klima, elektrikli cam gibi özellikleri bulunmayan otomobil üretilmesi kesinlikle hata. Hatta hatadan da büyük bir olay. Batı tamamen özel güvenliğe, konfora, donanıma önem vermeye başladı. Ancak daha önce de belirttiğim gibi Asya’da durum sanırım biraz farklı. ‘Belki de Asya ülkeleri için uygun bir araçtır.’ demek isterdim. Ancak güvenlikten ödün veren bir otomobil, dünyanın neresine giderseniz gidin hoş karşılanmaz. En azından 21. yüz yılda…

Uzun lafın kısası; Tata ve Tata gibi olmaya çalışan otomobil şirketlerini kınıyorum. Kore firmalarında da aynı sorunun olduğunu söylemek de fayda var.


 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..