Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Tatil bitti

Tatil bitti
 

İşte Ekim geldi. Yağmurların ucu gözüktü. Ardahan’da kar yağdı yolları kapadı (Ne ülke..!) Ama biz hala deniz kıyısında gezip duruyoruz. (Nasıl bırakacağız şu Erdek’i..)

Aslında gideceğimiz yer pek uzak değil. 20 dakika uzaktaki Bandırma kenti… Kışın da zaman zaman kaçıp geliyoruz. Erdek bana çok güzel geliyor. Çok dinlendirici bir havası var. Yıllar önce babamın benim elimi tutarak dolaştığımız yerlerde şimdi eşimle dolaşıyoruz…

Erdek’te bazı şiirler (deneysel..!) yazdıysam da , elim düzyazıya gitmedi.. Ben fena halde yazmak için kendi köşesini, ortamını arayan bir insanım. Diğer ortamlarda, yerlerde kolay kolay yazamıyorum. Bazıları ne güzel kahveye giderler orada yazarlar, parka giderler orada yazarlar… Tenhalık, kalabalık onları bozmaz.. Sessizlik aramazlar. Bazıları da tersine … Kendi köşelerini ararlar; ne varsa…

Bandırma’da en çok Erdek’teki evimizin Balkonunu arıyorum…Bir yanında Seyit Gazi tepesi var.. Onun üzerinde taa Roma zamanında yapılmış bir kalenin kalıntılarını görebiliyorum… Öteki yanda, Ocaklar Bucağı’nın arkasındaki , Kapıdağ’ın bayırlarından birisini seyredebiliyorum…

Erdek’ten arada sırada , kaçıp Ocaklar Bucağı’na gidiyoruz. Bu gezimize Nazmi arkadaşım eşiyle katılıyor . Oradaki deniz kıyısındaki çok güzel gazinolarda sohbet edip, tavla oyuyoruz. Nazmi Bey çok güzel zar tutuyor. İtiraz ettiğim zaman, “ Zar tutulmadan atılmaz…Atılır mi?” diye bana soruyor. Ben de ondan intikam almak için, zarı elimde evirip çeviriyorum… Gelmesi için bir sürü numaralar yapıyorum ama..nerde… Zar benim istediğimin tam tersine gelip duruyor.. Her seferinde yenilip duruyorum… Bir kere de yendim mi Maazallah edepsizliğin bini bir para, bir sürü gargara yapıyor.. “Var mı bana yan bakan ,diye propaganda yapıyorum… Aslında , “Osman Bey’in Pehlivanı “  gibi yenilip yenilip…”Var mı bana yan bakan…” diyerek , her keresinde masaya oturuyorum.  Ama tavlayı savaş gibi değil, oyun gibi kabul ediyoruz.. Her seferinde , tokalaşıyoruz…

Arada sırada ,”Ne olacak bu memleketin hali…” diye siyasetin içine boca ediyoruz. Oradan kalkıp , Fatih Terim’li Galatasaray’ı eleştiriyoruz..(Aslında ikimiz hasta Galatasaraylı..!) Bu yüzden ligin ikinci haftasında alınan sonuçlara bakıp, “Ne olacak bu Galatasaray’ın hali…” demeye başladık … Dünya kadar para, dünya kadar transfer; bu kadar emek… Hala durumumuz Fenerbahçe’den kötü… (Dur bakalım, daha çok var…) diyebilirsiniz… Ama Perşembenin gelişi , Çarşamba’dan belli olmuyor mu?

Voleybolcü kızlarımıza hem sevindik, hem üzüldük… Sırbistan’a karşı iki sayı ile yenilmek acıydı…İtalya’yı yenip, Avrupa üçüncüsü olmaları güzeldi… Fakat kızlarımızın maçları her bakımdan seyretmeye değerdi.. Ben son derece heyecanlanıyorum…Türkiye’de diğer spor branşları da Kız Voleybolcülerimizi örnek almalılar… Niçin Atletizm’de geriyiz? Niçin Yüzme’de istediğimiz sonuçları alamıyoruz. Akil adamlar sonuçları analiz edip, hatalarımızı anlamalı, ona göre yeni  kuruluşlar oluşturulmalı ve yapılandırmalıyız… Dünkü devlet Azerbaycan bile bu konularda bize ders vermeye başladı…Özellikle Güreş’te…Daha ciddi olmalıyız… Bu konularda alandan yetişenler kadar Akademisyenlerin sözlerine ve tavsiyelerine de uymalıyız. Bir eksiklik var ama nerede? Bilemiyorum..!

İşte böyle Tatil bitti …Bence artık kış geldi ve çalışma zamanı geldi… Kızım  bu yıl bir üniversite de Öğretim Üyesi oldu. Çok mutluyum…Çok…

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..