Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Tatil notları

Tatil notları
 

Yıllık iznimle ilgili önceden belirlenen tarih olan Temmuz ayın son haftası sevgili dostlarımla birlikte bir Bodrum yapalım dedik ve Pazar günü yola çıktık.

Bıodrum'a bu tatilimden önce bir kaç kez gitmiştim. İlkinde Yalıkavak mevkisinde kalmıştım. Güzel bir deniz ve güzel manzaralar var aklımda orayla ilgili ...İkincisinde de Gümbet'e kalmıştım orda aklımda kalan şey ise güzel bir eğlenceli bir zaman geçirdiğimizdi.

Bu tatilmizde Turgutreis mevkisinde bir otelde kaldık. Otel konumu itibariyle güzel bir tesisti fakat hizmet ve temizlik sorunları her yerde olduğu kadar biraz söylenerek birazda katlanarak :) görmezden gelerek geçirdik. Gerçi otelde de çok kalmadık. Sürekli yakın yerlere günü birlik gittik gezdik.

Klasiktir ya , yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat diye.

Başlayayım o zaman kısaca :)

Turgut Reisinin denizi güzel ve inanılmaz bir esintisi var. O tarihlerde İstanbul'dan aldığım haberlerde resmen yangın yeri gibiymiş her yer, ama biz orda güzel bir esintinin içindeydik, çok rahat geçti tatil.

Akyarlar'a uğradık, Turgutreisden sonra geliyor...Çok sevimli bir balıkçı kasabası...Limanında küçük büyük tekneler var ve deniz muhteşem bir berraklığa sahip ...taşlık ama bir o kadar güzel bir sahil ... Bir daha gelmeyi planlarsam kesin ve kesin bu mevkide kalacağım...Çok şirin pansiyonlar var. Sahlin hemen sonunda da Kefeluka otel var...Manzarası kendisine zaten çekiyor...Gece bir ışıklandırma yapmışlar sahilinde oturup gün batımında seyretmek keyfine ulaştım...Kefeluka'nın ne anlama geldiğinde Orhan bey'den öğrendim.... Gezmelerin en güzel yanıdır yeni insanlar yeni hayatlar ve yeni tüm güzelleikleri yaşayıp öğreniyorsun... Orhan bey ile Akyarlarda tanıştık.... Akşam müzik eşliğinde birşeyler içerken mekan o kadar hoştu ki...müziği duyan gelip oturup hoş sohbete başlıyor hemen...Orhan bey ve beraberindeki arkadaşı yer konusunda sıkıntı olduğun farkedince bizim masaya davet ettik...Ordan sohbet başladı ve öğrendim ki Kefeluka yunanca bir sekiz ayrı rüzgarın ismine verilirmiş... O bölgenin esintisinin gerçekliğini zaten yaşadım...Orhan bey, istanbul'da tekstilde büyük bir iflas ve tam dediği gibi dipe batmaları yaşamış ve büyük gayret ve sabırla işlerini ttüm parasal sorunlarını halletinten sonrada Karaincir mevkisinde Beach Club tarzında bir yer işletmeye başlamış....Tüm o parasal düzen ve yogun koşuşturmadan uzak sahile sıfır istediği zaman teknesiyle balığa çıkan istediğinde dostlarıyla plajda güzel eğlenceler düzenlemeye başlamış ve bize giderken ne işiniz var :) istanbul'a gideceksiniz dedi...Haklı da sayılır.

Gittiğimiz günün ertesinde tekne turuna katıldık. Gümbet limanından bindik tekneye ve tüm gün denizin üzerinde çok güel koylarda demir alarak yüzdük... Hayalimdeki şey :) bir tekne sahibi olmak ve istediğim zaman istediğim dostlarla zevkine alacak şekilde yaşabilmek :) çok büyük çok pahalı birşey olmasın ama sağlam olsun yeter :) Mola verdiğiniz yerlerden biriside Ortakentin plajıydı...Nasıl güzel bir plaj kum ve dümdüz alabildiğinizce de uzun bir plaj, serin asla bunaltmıyor...Akdeniz sahili bu yüzden pek tercih etmem hep sıcaktır denizi....saatlerce kalmak isterdim burda ama kısıtlı bir zamanımız vardı bizde yüzerek değerlendirdik. Otele döndüğümüzde gerçekten yorgun ama inanılmaz mutluydum .)

Diyeceksiniz ki hani nerde Bodrum geceleri :) olmaz mı...

Önerimi dinlerseniz Gümbetin eğlencesi çok kötü. İkinci gece gittik X bar diye bir mekana. Sadece dısco müziğin son sesinde dans eden yüzlerce insan kalabalığı...Tamam eğlece de bir saatten fazlası inan hiç hiç çekilmiyor...Ne ayıkken nede sarhoşken :) ...Barlar sokağında her yerde aynı tarz müzik canlı müzik yok. Bir ara sıkıldım ve sokaklar arası dolaşayım dedim ama ürktüm sadece barların olduğu cadde güzel aydınlatılmış diğerleri çok karanlık ve izbe bir görüntüye sahipti bende gerisin geri dönüp barın teras katından aşağı yurdum insanından manzarı seyrettim bu bana daha da eğlenceli geldi.

Evet geldik Bodrum gecelerine...Gördüğüm tek manzara küçük istanbul görüntüsü...En lüks otomabillerin plakaları sadece 34 plaka çok nadir 48 plakaya rasladım. Bu kadarını beklemiyordum acıkcası. Çok güzel el işlemesi takılar satan küçük küçük tezgahlardan alışverişler yaptık ... Eşe dosta hediyeler alındı :) sonrda barlarda caddesin nasıldır merakıyla yürüdük...Hiç abartısız bir insan kuyruuğu, otobüse binmek adına tek sıra hareket edersiniz aynen öyle...her yerden müzik sesleri Gümbet'ten farklı olarak canlı müzik yapan mekanların olmasıydı. Bir ara ara sokaklara girdim yine :) oralarda da kendine göre bir tarz edilinmiş mekanlarla doluydu. Arkadaşlarla canlı müziğin peşinden bir bara girdik. Aynen müziğin ritmi bizi oraya çekmişti. Mekanın teras katı açık olması ve çok fazla insan kalabalağı olmaması hadi biraz müzik dinleyelim edasıyla oturduk. Hiç pişman olmadık. Tiyatrocu Ali Atik'in işlettiği bir mekandı. Kendisinin dediği gibi dostlar arasında güzelce şarkılar söyleriz biz burda ...Aynen de öyleydi...yeni eski tüm güzel şarklar çalındı hep bir ağızdan da eşlik edildi. Çok keyif aldığımı söyleyebilrim. Yani tavsiye ederim :)

Sİzlere deniz feneri anlatmadan bitirmeyeceğim bu yazımı. Çok uzadı ama inanılmaz güzel bir yer. Akyarlara giderken keşfetmiştim orayı ve bir sabah oraya yürüyüş yaptım :) manzara karşısında ....hani vardıraya gördüğünüz ah evet evet işte budur aradığım dersiniz ...işte benim içinde orası öyleydi açıkcası... Hele de akşam gün batımı....Olağanüstü görünüyor çok fazla resim çektim :) o anı yaşamak benim için bir ayrıcalık. Deniz fenerlerinin bendeki yeri çok başkadır çok. Son akşam tekrar gittim manzaraya ve Bodrum'a veda ettim ordan.

Pazar günü de İstanbul'a dönmek üzere havaalanına gittik. Maalesef Onurair ile geliş için bilet almıştık. Ama çok pişman olduk. 1.5 saat gibi rötarla geldik istanbul'a valizler konusundaki başarısızlık aryıca bir eziyet oldu bizlere.

Son duruma rağmen Bodrum'da olmaktan ve orayı farklı lezzetlerle yaşamaktan inanılmaz mutlu oldum.

Bir sonraki :) tatilimi bekliyorum sabırsızlıkla.

Biliyorum biliyorum Bodrum'da aşk başkadır.

Sevgilerimle.

Gelincik.  

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..