Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '16

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Tatilde çocuklarla taş topluyoruz!

Tatilde çocuklarla taş topluyoruz!
 

Geçen ay birkaç günlüğüne dinlenmeye gittiğim Ağva’da kendime hobi edindim.

Kaldığımız otelin merdivenlerinde, ağaç diplerinde, duvar kenarlarında ve hatta odanın anahtarlığında bile boyanmış cıvıl cıvıl çakıl taşları vardı. Otele öyle güzel bir hava katmış ki ince bir nüans oluşturmuş adeta.

Kafama taktım bir kere bende taşları istediğim gibi boyayıp evimin dekorunda kullanmak istiyorum derken bizim ufaklığa deniz havası aldırmak için kilimli koyuna gittik. Hem mis gibi deniz havası aldık hem de büyüklü küçüklü taşlar topladık. Tatil dönüşü büyük bir poşet taş ile evimize geldik.

Buraya kadar iyi hoş da şimdi bu taşları ne ile boyayacağım?

Çok basit!

Akrilik boya

Boyalarla evi batırmamak için Kraft kağıdı veya gazete (ben Kraft kağıdı tercih ediyorum çünkü bu güzelleri boyarken gazete kağıdı göz zevkimi bozuyor )

Vernik

Fırça

Birde fonda çalan sakin bir müzik hiç fena olmaz

İlk önce taşları üzerinde kir ve toz kalmaması için bol su ile yıkıyoruz. Yıkanan taşları kurumadan boyama işlemine geçmiyoruz.

Direk boya ile çizim yapamıyorsanız aydınger kağıdı kullanarak taşa kopya edebilirsiniz. Sıra geldi en zevkli kısma, akrilik boyalarımızla taşlarımızı dilediğimiz gibi boyuyoruz. Boyarken bir yüzey kurumadan diğer yüzeye geçmiyoruz. Son olarak ta kuruyan taşlarımızı vernikliyoruz.

Ben bu çalışmayı oğlumla yapmak isterdim ancak henüz çok küçük büyüdüğünde umarım beraber de yaparız.

Eğer sizin üç yaşından büyük çocuğunuz varsa verin eline bir fırça oda istediği gibi taş boyasın, beraber etkili vakit geçirin. Unutmayın sizin çocuğunuzla geçireceğiniz kaliteli zaman, ona alacağınız en pahalı oyuncaktan daha değerli!

 

Çocuğunuzla taşa yapabileceğiniz örnek çalışmalar;

Taşlara harfler yazarak isim oluşturup 25*35 büyüklüğünde bir tuvale sıcak silikon ile yapıştırıp isim tablosu yapabilirsiniz, tabi tuvale birkaç resimde yaparsanız harika olur

Sayıları taşlara yazarak sayı tanıma, sayı eşleme, toplama ve çıkarma çalışmaları yapabilirsiniz.

Çocuğunuzun sevdiği oyuncağını taşa çizip ileride eskiyecek ya da kırılacak oyuncağının hiç unutulmamasını sağlayabilirsiniz.

Oğlum Emir Sophie zürafa diş kaşıma oyuncağını çok sevdiğinden biz taşlara farklı renklerden zürafalar yaptık.

Umarım keyifle okumuşsunuzdur.

 
Toplam blog
: 4
: 251
Kayıt tarihi
: 13.06.16
 
 

Merhaba! Okul öncesi öğretmenliği lisansımı bitirdikten sonra Okan Üniversitesi Eğitim Yönetimi v..