Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '11

 
Kategori
Eğitim
 

Tatilde ne yapmalıyız?

İnsanların içinde bulundukları zamanı çok iyi değerlendirmesi gerekir. Zamanının kıymetini bilenler hayatının her kademesinde başarılı olur. Hayatta başarılı olmak için zamanı değerlendirmek birinci ve en önemli şarttır. 

Çocukluk çağında çocukların vaktini nasıl geçirmesi gerekirse öyle geçirmeli. Çocuklukta oyun oynanmalı, koşmalı, hayvanları sevmeli, akranlarla konuşmalı ve kendi dünyasını yaşamalı. 

Oyun zamanını geçiren çocuk içinde hep o oyun hasretiyle tutuşur. Çocukluğumu yaşayamadım der. Ah çeker. Üzülür, içinde hep çocukluğunu yaşayamamanın burukluğunu duyar. 

Özellikle okulların kapalı olduğu mevsimdeyiz. Zamanımız bol. Öğrenciler için vaktim yok deme şansları yok. Dersleri yok, okul yok. İstediği alana yönelme şansı var herkesin, ister kitap okur, ister eğlenceyle vakit geçirir. 

Öğrenciler şimdi tatil zamanı diyerek günlerini boş boş mu geçirmeli? Yoksa şiir mi ezberle mi, problem mi çözmeli? 

Tatil demek kitapların kapanması, televizyonun açılması demek değildir. Tatil dönemini herkes lehine çevirebilir. Okul dönemimiz de derslerimiz zayıf olabilir. Başarısız da olabiliriz. Önemli olan azimli olmak ve vakti değerlendirmektir. 

Çalışmaya karar vermek gerek. Çalışmaya insan karar verirse sonunda başarı gelir. Hürriyet Gazetesinde Ayşe Arman’ın röportaj yaptığı adli tıp doktorunun başarısını okuduğumda bir kez daha kanaat getirdim ki insan kararlı olmalı, kararlı olduktan sonra başarı geliyor. 

Lise bir’de ve lise üçüncü sınıfta kalan bir öğrenci olan Murat Bey bir gün sinemaya gider. Filmden etkilenir. Film sonunda kendi kendine karar verir. 

Der ki, zamanımı bu güne kadar boşa geçirdim. Okulda ki, evde ki, her yerde zamanımın kıymetini bilemedim. 

Kendisi anlatıyor. Masanın başına oturdum. Ders çalışmaya alışık olmadığımdan sıkılmaya başladım. Ders çalışmıyordum, kitap okuyamıyordum. Olsundu, sıkılsam da kalkmayacağım dedim. Saatlerce oturduğum zamanlar oldu. Hiç ders çalışmadım. Kitapta okumadım ilk günlerde ama sabrı öğrendim. 

Uzun süre oturmayı öğrendim. Ağır da olsa vaktimi ders çalışmayla değerlendirmeye başladım. Ders çalışmasam da masada oturuyordum. Çünkü bugüne kadar zamanımın kıymetini bilememiştim. 

Farkına varmıştım. 

Aynı hatayı yapmamalıydım. Ders çalışmayı zamanla öğrendim. Tıp fakültesini okudum. Adli tıp doktoru şimdi de yazar ve danışman oldum diyor. Çünkü başarılı olmak için karar vermiştim. 

Çevremizde bizlerde şahit olmuş olabiliriz. Öğrenciliğinin belli kısmında başarısızdır. Vaktini boşa harcar. Ama küçük olaylar onu öyle bir sendeletir ki, kendinden çok başarılı olanları geçer. 

Büyükler olarak buyurgan olmadan örnek teşkil ederek kendimiz vaktimizi hayırlı, verimli etkinliklerle geçirmeliyiz. Kitap okuduğumuzda, faydalı işler yaptığımızda çocuklarımız bizi görünce örnek alacaklardır. 

Böyle yaparsak çocuğumuza vaktini değerlendir dememize ihtiyaç duymayız. Önünde bizi görünce bir gün olmasa, ikinci gün o da çalışmaya başlayacaktır. 

Biz davranıştan öte, sözle uyarıyoruz çevremizi o da çok etkili olmuyor. Zamanın kıymetini bilmeliyiz diyenler, kendileri faydalı olmayan işlerle meşgul olduklarında haklı olarak çocuklar öğüt veriyor fakat kendi yapmıyor der. 

Söylediklerimizle yaptıklarımız arasında paralellik olmalı. 

Tatili fırsat haline getirmeli öğrenciler. Derslerinde yetersiz olduklarını düşündükleri konularına çalışabilirler. Test çözebilirler. 

Başarılı olmak isteyen insanlar, önce zamanını disipline etmeli. Zamanını disipline etmeyi bilen kişiler başarıyı yakalar. 

Başkasının zamanlarını kontrolüyle değerlendirenler kendilerini aldatır. 

İnsan kendini kontrol etmeli. Zamanı iradesiyle yönetmeli. Kontrol altında tutmalı. 

Denize girecekse denize de girmeli. Eğlenmek istiyorsa eğlenmeli. Oruç tutmak istiyorsa orucunu da tutmalı. 

Zamanını değerlendirmesini ihmal etmemeli. Oruç tutuyorum diye sabahtan akşama yatmamalı. 

Denize giriyorum diye akşama kadar sahillerde gezmemeli. 

Davranışlar sözden bin kat daha etkilidir. Çocuğumuza şunu söyletebilirsek işte o zaman söze hacet yok. Benim ailem çalışırken ben niye çalışmıyorum ki… Ben daha çok çalışmalıyım. Yaz mevsiminin benim için önemi büyüktür. Okuyamadığım kitapları okurum, eksik konularımı tamamlarım derse tatil tatil olur. 

Zamanın kıymetini bilebilsek. 

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..