Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '16

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Tatillerim Kaz Dağları'nda kayboldu

Tatillerim Kaz Dağları'nda kayboldu
 

Ülkemizde milyonlarca öğrencinin tatilinin başladığı bu günlerde öğrencilik yıllarımdaki tatillerim aklıma geldi. İnsanhayatının yaşam çizgisindeki başlangıç, kişinin sonraki yaşantısını belirlemede önemli bir kilometre taşı olmakta, Ben insanın yaşadığı
Tabiatın, çevrenin, kişiliğinin oluşmasında önemli bir etken olduğunu düşünürüm. Bu belirti kişinin ileriki yıllarındaki alacağı eğitimi de önemli ölçüde etkilemektedir.
 
Çocukluk yılları kişinin kişiliğinin, ileriki yıllardaki yaşam tarzının, iletişiminin belirlenmesinde önemli bir ölçüde yer aldığını öğrendim. Çocukluktaki yaşam koşulları, içinde bulunduğu tabiat, iletişim kurduğu insanlar, hayvanlar, hepsi birer etken olarak belirtilebilir. Bu etkenler kişinin üzerine adeta sinmektedir. Konuşma üslubunuzdan hayal dünyanıza kadar uzanan çizgi bu koşulların etkisiyle oluşmaktadır. Alınan eğitim her ne kadar bu kişiliği etkilese de ana unsurlara fazla etki yapamamakta olduğunu kabul etmeliyiz. Çocukluğunuzda yapmanız ve yaşamanız gerekenler olmadığında bir boşluk oluşmakta ileriki yıllarda bunu telafi yoluna gitme ihtiyacı bir dürtü olarak, ya da uhde olarak kendini hissettirmekte zaman zaman dışa vurum olarak kendini göstermektedir. Bazen bu boşluğu doldurulmak islendiğinde komik ya da hafife kaçan durumlarla karşılaşılmasında, hatalar yapılması kaçınılmaz olmaktadır. Hani deriz ya dolu dolu yaşamak lazım her yaşı işte nedeni bundandır. Bu yaşadığınız dış ortam aynı zamanda sizin aile ile olan iletişimin belirlenmesinde de etkilidir.                                                                                                  
Aslında yaşam dediğimiz şey nereden ve nasıl baktığınızla ilintilidir. Avantajları ve dez avantajlarıyla iç içedir, ben yaşamı basit makinalara benzetirim basit makinalarda hem yoldan hem işten ve zamandan kazanç olmaz, işten kazanç varsa yolda ya da zamandan kayıp vardır, yoldan kazanç varsa zamandan kayıp vardır, işte yaşamda böyledir. Çok zorlu geçirdiğinizi sandığınız çocukluğunuz belki de size birçok yetenekler ve doğrular kazandırmış ve ileriki yaşlarda belli hataları yapmamanıza neden olmuş fakat siz bunu farkında değilsinizdir.
 
İlkokuldan lise yıllarının bitimine kadar olan yaz tatillerimde, Babamın ormancı olmasından dolayı yazları ormanda çalıştım. Karnemi alınca orman bölge şefliğinin arabası ile kaz dağların içindeki orman işletmesine ait barakalarda kalıp gündüzleri bir ekip halinde kesimi yapılan ağaçları ölçme, numaralandırma ve yazıp teslim alma işini yapıyordum gün boyunca, akşam yemeğimizi yapıyor bulaşıkları yıkıyorduk. Yaşça en küçük ben olduğumdan ayak işlerini yapıyor sohbetlerde dinleyici rolüm oluyordu. Sosyal hayat elektrik olmadığından dağ başında çoğu kez kendi kendinizle konuşmaktan ileri gitmiyor, erken yatmaktan başka çarenizde kalmıyordu, önceleri aileme yardımcı olmak ve ilgimi çektiğinden girdiğim bu iş sonraları tutku haline geldi bende. Aslında tutku haline geldiğini sandığım bu iş benim kişiliğimin oluşmasında, geç sosyalleşmemde önemli bir rol oynadığını fark ettim eğitimci olduğumda. Uzun süreli mahalle arkadaşlarım yoktu ve paylaşmayı ve dayanışmayı bilmiyordum, ani hiddetlenmelerim ve lider rolüm bu yaşadığım ortamın etkisiydi, üniversite yıllarımda öğrenci liderliğim ve gurup arkadaşlarım tarafından askerkafalılıkla suçlanmam, meslek hayatımda uzun yıllar yöneticilik yapamam bundandı. Çalıştığım yaz tatilinde iş arkadaşlarımın yaşça benden büyük olmalarından dolayı ileriki yıllarımda da arkadaşlarım benden yaşça büyük olanlardı, bunun etkisiyle meslek hayatımda öğrencilerle uzun süre uyumsuzluk yaşadım, içe kapanık olan bir kişiliğim oluştu. Dedim ya avantajlar ve dez avantajlar, yalnızlığı ve baş etmeyi öğreniyorsunuz, işte bu yaşantım beni lider yaptı, dez avantajlarımı bu lider rolümle, eğitimci kimliğimi öne alarak yendim. Bu çocukluğunuzu yaşadığınız şartlar sizi başarı odaklı bir hayata itiyor, yaşadığınız şartlar sizin çizginizi belirliyor, bir başka deyişle ileriki yaşantınızın yol haritası oluyor bir anlamda. Sahip olduklarınızın kıymetini bilmenizi sağlıyor. Öğrencilik hayatımda da teröründe etkisiyle gençliğimi genç gibi yaşamadığımı keşfettim. Tatil anılarımı paylaşacağım çocukluk arkadaşlarım olmadığından çocukluğum kaz dağlarında kaldı. Bu yazım kendimi yeniden keşfetmeyi sağladı bana.
 
Ayhan ŞİMŞEK/Eğitim Yöneticisi.
 
 
Toplam blog
: 33
: 490
Kayıt tarihi
: 09.05.16
 
 

Eğitim ensitüsünü bitirdim, Fen bilgisi öğretmenliği yaptım, Türkiyenin bir çok yerinde ve okulun..