Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '08

 
Kategori
İftar Sofraları
 

Tatlı alır mısınız

Tatlı alır mısınız
 

benim yaptığıma en benzeyeni seçtim. www.akşam.com.tr den


Ramazan sofralarını sever misiniz, kalabalık ve bereketli aynı zaman da sevgi doludur.

Ben pek severim. Ramazan boyunca akraba ve arkadaşlarım eksik olmaz soframızdan.

Bu sene de böyle geçmekte. Ama dün ağırladığımız misafirimiz değişik bir tatlı isterim diye tuturdu.

Hamur tatlısı ya da sütlü tatlı ne varsa saydım.İstemedi.

Canın ne istiyorsa, sen al getir o zaman dedim.

Ne istediğimi bilmiyorum. Hem gelirken tatlı getirmeyi sevmem diyiverdi.

Böyle olunca iş başa düştü. Aklıma nereden geldiyse 19 sene kadar önce lohusayken komşum yollamıştı.

Sonra da ne yedim ne de yaptım. Ne de bir yerde tarifini okudum. (19 sene önceyi neden bu kadar iyi bliiyorum , oğlum o kadar olmuş da ondan.)

Uzatmayayım gelen misafiririm tatlıya bayıldı, bizimkiler de pek sevdi. Ben de tarifini burada yapmak istedim.

2 Bardak su( İzmir sakinleri için musluk suyu olmamalı :)

4 yemekkaşığı buğday nişastası.

1 yada 1, 5 bardak şeker.(Ağız tadınıza bağlı)

Aklınıza gelen her türlü mevsim meyvesi 1 kilo kadar gerekli.
Ben bu tarifte 1 armut, 1 şeftali, 1 nektari, 4 kayısı, 1 yada 2 şeftali, siyah üzüm taneleri
süslemek içinde fındık kırığı ve tarçın kullandım.

Su nisasta ve şeker pişrilecek pelte kıvamına gelince , zar gibi doğradığınız meyveler bu karışımın içine atılacak.
1, 2 dak.birikte tıkırdamalarına izin verin. Sonra bunları kaselere doldurun. Dolapta 2 saat kalması yeterli. Yeneceği zaman üzerini kaymaklı dondurma, fındık , tarçın ile süsleyin.

İsterseniz kaseyi tabağa ters çevirip üzerini de süsleyebilirsiniz. Ben öyle yaptım.

Hem değişik hem de sağlıklı bir tatlı. Oruç üzerine çok da iyi gidiyor.

Afiyet olsun.
Misafirim mi ne getirdi? Orkide hem de pembe .
Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..