Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '11

 
Kategori
Edebiyat
 

Tatlı dil, yılanı deliğine sokar!

“Tatlı dil, yılanı deliğinden çıkarır” Atasözüne taktım bugün!

Yanlış bu söz!

“Tatlı dil, yılanı deliğine sokar!” olmalıydı!

İyi bir düşünün bana hak vereceksiniz!

Yılan niye delikten çıksın? Çıksa bize ne karı olacak?

Ama düşünün ki meydanda etrafa korku salarak dolaşıyor!

“Hadi koçum; hani anacım; gir şu deliğe de sen de rahat bir nefes al, biz de!” Demenin mantığı bence daha akla yatkın!

Yemende döktüğümüz grobetonun üzerinde uyurdum bazen! Bir gün bir baktım bir zil sesi geliyor yakından! Kim bu zilli diye kafamı kaldırdım ki ne göreyim, beş altı metre ilerimde bir tane çıngıraklı yılan, bana doğru dikilmiş bakıyor! Korkumu anlatamam! Arapça bilsem hadi koçum madi koçum diyeceğim ama yok gözü kör olsun!

Biraz baktı baktı çekip gitti! Bir daha betonların üzerinde uyumadım! Ama akrep çok vardı! Akşamdan döktüğümüz betonun kenarlarına gelirlerdi! Beton priz almaya yakın ısınır biliyorsunuz! (kim bilecek?) Ayağımızla ezerdik zavallıları!

Neyse; bir dahakine akreplerle ilgili bir Atasözünü yorumlayayım!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..