Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tatlı krizi tutanlara

Tatlı krizi tutanlara
 

Şu resimdeki baklava ne biliyor musunuz? Sürekli tatlı krizi tutan babam ve çokomelim için hazırlanmış tatlıdır… Çokomelim kim mi? Benim çeşitli şekillerde hitap ettiğim kuzenim Fulya.. Mesela kara guzum, çokomelim, bal küpüm, apılam ve daha aklıma gelmeyen bin türlü şekilde seslenirim ona.. Bir de onun dayısı ve benim babam olan bizim kabilenin reislerinden biri var ki bunların ikisinden çektiğimi bir ben bilirim bir de Allah…

Ya olmaz dedirtecek kadar tatlı sever bunlar… Yemek yerine öğünlerde çeşitli tatlılar versen itiraz etmezler… Şimdi diyeceksiniz "sen neden böyle şikâyetleşiyorsun" diye… Neden olsun benim gibi tatlı sevmeyen birine baklava açtırdıkları için.. Hoş ben de yerimde durmuyorum.. Hani biraz sevinsinler, gülümsesinler diye onlara bildiğim tatlıları yapıyorum..

Evde olduğum bir gün çok sıkıldım ve mutfakta bir şeyler yapmaya karar verdim. Genelde salata türleri ve sebze yemekleridir tercihim.. Çünkü et yemem, tatlıdan da hiç hoşlanmam. Bugün değişik bir şey deneyeyim istedim… Bir yemek kitabı geçti elime ve karıştırmaya başladım… Boy boy baklava resimleri.. Ama baklava dediğinde ya cevizli olur ya da fıstıklı… Ama burada bir sürü tarif var… Kocaman bir gülücükle okudum mesela kabaklı baklava tarifini :)))) Seven vardır mutlaka deyip geçtim sayfayı… " Hadi Sedacım evdesin" dedim kendi kendime… Önce anneciğimi akşam yemek yapma derdinden kurtarmak için bir şeyler hazırladım.. Sonra da babama ve bal küpüne baklava yapmaya karar verdim…

Tarif aynen uygulayıp önce hamuru hazırladım.. Dinlendikten sonra tek tek açtıktan sonra yufkaları arasına cevizleri koydum… Birde diyor ki tarifte.. " Tatlınıza koyacağınız tereyağını iyi ayarlamalısınız"… Yüzüm gözüm un olmuş bir şekilde hem kitaba bakıyorum hem de büyük bir keyifle yufkaları açıyorum.. Sanki 40 yıllık baklavacı edasıyla tereyağını güzelce gezdiriyorum üzerinde… İşte tatlı hazır.. Hemen şerbetini hazırlayıp fırına sürüyorum baklavayı… Evet fırından çıkardığım baklavalar süper görünüyor… Üzerine şerbetini döküyorum ve gidip gelip bakıyorum… Hani havamı da atacağım ya bizimkilere bir hevesle süslüyorum üzerinide : ))))

Babam geldiğinde her zamanki gibi gülümsüyorum ve kocaman bir öpücük konduruyorum yanağına… Her akşam bu karşılama olur ve babama her gün aynı soru yönelir.. " Baba söyle bakalım bugün beni ne kadar özledin"... Canım benim hiç bıkmadan cevaplar o da " Çooook özledim"… Hehehe sürprizimi görünce çok sevinecek… Duyan duymayan da bu kadar söylemeye sürprizin bir araba olduğunu filan sanır.. Oysaki sadece tatlı yaptım işte…

Yemek ve çay faslından sonra hevesle getirdim tatlıyı… Sonra beni şımartacak birkaç sözle geçtim lezzet testinden… Şimdiiii çokomelimi sevindirmeye geldi… Elimde süslü bir tatlı tabağıyla gittim yanına… Hemen baktı tadına ve tepki aynen şu " Kızım sen manyaksın"…Hımmm… Sevmek istedi galiba :)))) İşte bunun da seviş tarzı bu ben ne yapayım…

Efendim afiyet olsun… Mümkünse bir daha tatlı kriziniz tutmasın.. Üşeniyorum çünkü yapmaya… Öyle sevimli sevimli isteyince de dayanamıyorum… Ama yok ille isteriz derseniz kabaklı baklava yapacağım.. Yerseniz :)))))

 
Toplam blog
: 194
: 1525
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1981 yılında aslında istenmiyor olsam da geç alınan karardan dolayı hayattayım:)) Haritacıyım ve işi..