Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Tatlı krizlerine en iyi çözüm(!)

Tatlı krizlerine en iyi çözüm(!)
 

“Nutella kavanozu, sütlü damak paketi, hindistancevizli çikolata barı, karamelli çikolata ile arama girmediğin sürece anlaşıp ortak nokta bulamayacağımız konu olmaz.!” 
Hayır şaka yapmıyorum.
… 
Dünya şekere karşı savaş açtı ve ben de elbette bir çok insan gibi sebeplerini okuyup, mantıklı yönlerini görüp bu savaşa katıldım. Oldukça da istekliydim açıkçası. 21 günde alışkanlıklar değişiyor dediler, onu da denedim. Başarılı da oldum. Kriz zamanlarında aldım elime tarçın kavanozunu döktüm sütün veya yoğurdun içine kendime geldim.
 
21 günün sonunda Nutella kavanozu ve ben eski sevgilisi ile zaman zaman bir araya gelip sevişen tipler gibiydik… Artık şehvet bitmişti ama yoklukta gidiyordu.
 
Günler günleri kovaladı. Etrafta gerekli ukalalıklarımı yaptım. “Artık şeker tüketmiyorum, çok enerjik hissediyorum. Ben yemiyorsam herkes başarır!” benzeri cümleler ile pekiştirilmiş bir gülümseme ile dolandım durdum. Sonra bir gün malum PMS dönemi daha bir gergin geçiyordu ki, orada duran bir tatlı parçasını ağzıma atıverdim… Ve işte o an olanlar oldu.
 
Hani şu şampuan reklamlarında kafede oturan adamların önünden geçen güzel saçlı kadın vardır, hani kızgın kumlardan serin sulara geçiş anı, hani ciğercinin önündeki kedi, hani annesinin memesini görmüş bebek… işte bunların hepsinin görenlerde uyandırdığı ne varsa çarpı on beş hali bende uyandı.
 
Eski dostunu, can yoldaşını, dertlerinin dermanını bulmuş gibi hissettim, yalan yok. Ancak dedim ya eski şehvet bitmişti. Bir tek parça beni kesmişti. Denedim, devamını getiremedim. Demek 21 gün dedikleri şey doğruymuş. Demek insan her şeye alışıyormuş.
 
O zaman tatlı krizi ile savaşanlara, denenmiş,  bir şeker bağımlısının gerçek hikayesinden bir öğüt vereyim;
 
“21 gün şekersiz yaşamayı mutlaka deneyin.” 
Şekersiz derken, paketlenmiş hiçbir ürün yemeden, makarna, pilav vs.. yemeden. (Meyve dahil) geçirilen 21 gün sonrasında tatlı tüketimi normale dönüyor.
 
Eğer başarıp devam edebilirseniz ne güzel, ben başaramadım. Bu konuda kendimi yıpratıp mutsuz etmeye de hiç niyetim yok açıkçası. 
 
Siz şekeri hayatınızdan çıkarttınız mı? Çıkartmayı denediniz mi?
Bana yazın şekerler ;)
 
Papatya Somer
 
 
Toplam blog
: 104
: 199
Kayıt tarihi
: 09.04.15
 
 

Papatya Somer ..