Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '07

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Tatlıdil köftecisi

Tatlıdil köftecisi
 

Oğlum çok yakın bir arkadaşımızın nikahında yerlerde sürünüyor. Bizim Fatih dünya evine girerken, ben oğlumun sayesinde sinir kat sayımı artırıp, sabrımın sınırlarında gezintiye çıkıyorum.

Neyse nikah töreni bu işte. Bir ruj sürümü, bir makyaj saati kadar bile sürmüyor. Nikah salonunda öyle takıp takıştıran, beş dakikalık tören için kafasını makinelerde bir saat pişiren kadınlara acıyarak bakıyorum.

Oğlumun karnım aç nidaları arasında köftecinin yolunu tutuyoruz. Ayaklarım beni Tatlıdil köftecisine sürüklüyor. Bizim adı gibi, çarşısı da eski olan şehrin sokaklarının birinde Tatlıdil Köftecisi. 1930'li yıllarda kurulmuş.

Üç katlı köftecinin kullanılmayan üçüncü katını görmek henüz nasip olmadı, fakat iki katında zaman zaman köftelerinin tadına bakmışlığım vardır.

Öyle sıcak bir atmosferi var ki bu yerin... Girer girmez insan kendinini evindeymiş gibi hissediyor. Genellikle tercihim ikinci katı. Bu kez de öyle oluyor. Oğlum ve ben daracık merdivenlerden çıkarak ikinci katına ulaşıyoruz köftecinin.

Bu küçüçük yerde toplam beş ya da altı masa var. Bir sürü içinde eşeğe binmiş başı bağlı bir köylü kızının olduğu duvarında asılı duran resim beni çocukluğuma götürüyor. Birer porsiyon köfte sipariş edip afacanımın alimlik sorularını cevaplandırmaya başlıyorum.

Bir süre sonra köftelerimiz ve üzüm şıramız geliyor. Bu kez üzüm şırası üzerine benim afacanla hararetli bir sohbete başlıyoruz. Köftelerimiz tüm albenisi ile tabaklarımızda.

Buranın köftesinin ayrı bir tadı var. Bunu her yediğimde bir kez daha anlıyorum. Ne bileyim, eti mi özel getirtiliyor? Baharatları mı özel? Bilmiyorum fakat insanın yedikçe yiyesi geliyor; hatta benim yemek yeme özürlü oğlum bile bir porsiyon köfteyi afiyetle mideye indiriyor.

Fiyatları derseniz son derece hesaplı. Yolunuz Eskişehir'e düşerse Tatlıdil Köftecisi'ne uğramadan gitmeyin derim.

Adres:Çarşı içi, Yandaş Sk. No: 19 Eskişehir
 
Toplam blog
: 30
: 966
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Bir nisan sabahı Eskişehirde doğmuşum. O nedenle bahar aylarını özellikle nisanı çok severim. Küçükk..