Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

21 Ağustos '06

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Tatlının tatlısı, acının acısı?

Tatlının tatlısı, acının acısı?
 

Anam Haydar Emmi'me sordu: "Haydar tatlınin tatlısı, acinin acisi nedir?" Emmim basladi anlatmaya... Padisah yaverine anamin sorusunu sormus:
"Tatlinin tatlisi, acinin acisi, kuvvetlinin kuvvetlisi nedir?" diye. 24 saat de mehil vermis.
"Ya yirmidort saatte bilirsin, ya da kellen gider!" demis.
Yaver evinde o aksam kara kara dusunurken yetiskin kizi sormus: "Baba bu halin nedir? Perisan haldesin. Ne oluyor?"
"Kizim..." demis Yaver. "Padisah bana birsey sordu. Bilemedim. Yirmidort saate kadar sorunun cevabini bilemezsem kellem gidecek."
Yaverin kizi gulumsemis. "Soruyu bir de hele?"
"Tatlinin tatlisi, acinin acisi, kuvvetlinin kuvvetlisi nedir?"
"Babacigim..." diye baslamis Yaverin kizi. "Tatlinin tatlisi "er" ile "avrat" tir. Acinin acisi da. Kuvvetlinin kuvvetlisi de at dir."
Yaver ertesi gun Padisahin huzuruna varmis. Sorunun cevabini soylemis.
Padisah; "Dogru bildin ama dun bilememistin. Bu isin sirri nedir? Bu cevabin izahini bilir misin?"
Yaver kizindan bahsetmis. Ertesi gun Yaverin kizini padisahin huzuruna cikarmislar.
Padisah sormus: "De bakalim. Niye tatlinin tatlisi, acinin acisi er ilen avrattir?"
Kiz demis; "Babam anam butun gun calisirlar. Yorgun argin, uykusuz yataga girerler. Sabaha kadar uyumaz, cilvelesir, sevisirler. O tatli uykuyu uyumadan sabah ederler..."
"Ya peki niye acinin acisi?"
"Yine..." demis, kiz. "Bizim komsu kari koca var. Cocuklari yok. Butun gunu geceyi kavga ederek gecirirler. Acidan cok aci cekerler. Acinin acisi bu kari kocadir."
"Ya kuvvetlinin kuvveti?"
"AT dir."
"Bizim evin onunden filler, develer gecer. Ama, Atlarin ayak sesleri onbes dakika onceden duyulur..."
Emmimin oykusu devam ediyor. Padisah Yaverinden kizini istiyor. Evleniyorlar. Tam o arada Padisah sefere cikmaz mi? Karisini cagiriyor:
"Ben diyor sefere gidiyorum. Iste bu deri cuzdan. Agizini muhurledim. Muhuru bozmadan (!) icindeki paralari harcayacaksin. Seferden donusumde senden bir oglan isterim? Sana bir de kisrak birakiyorum. Ondan dan benim atimdan olma bir tay isterim..."
Oyku uzayip gidiyor.
Bir ara devamini da anlatiriz...
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..