Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tatlısız asla..

Tatlısız asla..
 

Bayram gelir de, tatlı yapılmaz mı? Yapılır tabii.. Gelen misafirlere ne verecegiz diye düşünmeye hiç gerek yok.. Benim favori tatlım olan '' Şam tatlısı '' nın tarifini verecegim buradan size.. Nostaljik bir tatlı.. Şam tatlısı.. Büyüklerimizden bize yadigar olan tatlılardan bir tanesi..

Çanakkale' ye her gidişimde mutlaka yerim.. buralarda pek yapılmıyor.. geçen gün perşembe pazarında rastladım tatlı satan bir gence ''ne bu'' dedim ''Şam tatlısı'' abla dedi.. baktım.. baktım.. benziyor ama.. neyse bir alıp bakayım tadına dedim.. dört tane aldım çocuklar da yesin diye.. (Aslında bana tatlı olsun da...) hiç benzemiyordu şam tatlısına falan..i rmik tatlısı olmuş resmen.. dolapta 3-4 gün durdu, durdu.. sertleşmiş de dura dura atıldı gitti sonra..

Herkes farklı, farklı yapıyor.. tarifine göre degişiyor tatları demek ki.. internetten araştırdım.. bir yıgın tarif.. annem'in çok önceden bana vermiş oldugu bir tarif var da.. onlarla karşılaştırdım.. hemen hemen aynı.. önemli olan, hamuru tam pişirmeden önce çıkarıp, dilimleyerek tekrar fırına sokmak.. ve piştikten sonra da.. tatlı daha sıcak iken, soguk olan şurubu tatlının üzerine döküp, tekrar ılık olan fırına sürmek.. ve tatlının şurubu iyice emmesini saglamak.

Bayramlarda genelde baklava yapar herkes.. yapamayan da tatlıcılardan veya pastanelerden satın alırlar tatlılarını.. ben kendim yapmayı tercih ediyorum... bayramlarda genelde baklava yaparım. Ama bu bayram, Çanakkale'deyim.. ve ben de bu bayram şam tatlısı yapmayı düşünüyorum. Anne evinde olunca.. farklı bir ruh haline bürünüyor insan.. Anne'min bayramlarda yaptıgı hazırlıkları ben de yapmaya çalışıyorum elimden geldiği kadar.. gelenekselliği sürdürmek adına..

Neyse tarifi vereyim ben artık.. çok basit..

1 kilo irmik/1 kilo süt/500 gr şeker/250 gr sıvı yag/150 gr un/25 gr hind.cevizi ve 1 yumurta

Bütün malzemeler karıştırılıp, bozadan daha yogun bir kıvama gelene kadar yogurulur.. daha önceden yagladıgımız tepsi üzerine hamur incecik yayılır. Tepsi fırına girmeden önce, sütle çırpılmış yumurta sürülür.

Fırında tamamen kızartmadan çıkarılıp,dilimlenir. Sonra tekrar fırına sürülür. Üzeri kızarana kadar pişirilir (190 derece) fırından çıkarılan tatlının üzerine daha önceden hazırladıgımız soguk şurup dökülür.. Badem veya fıstıkla süslenir.

Şurubu: 2 kilo tozşeker / 1lt su / 1 / 2 limon

Su ve şeker kaynatılır.. kaynadıktan sonra 10 damla limon suyu damlatılır.. 10 dakika kaynadıktan sonra da sogumaya bırakırız. Bir gece beklettikten sonra yenmeye hazır olur.

Afiyet olsun arkadaşlar:))

Sevgi'yle..

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..