Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Tavada börek

Tavada börek
 

TAVA BÖREĞİ


Güzel bir pazar dileğiyle,
Çayınızın yanında bir börek vermek istedim. Ben kişisel olarak tatlı sevmemden dolayı çay veya kahve yanında kurabiye ve tatlı yiyecekleri tercih ederdim! ("ederdim" ifadesinin nedeni, azaltmaya çalışmak gibi bir zorunluluk söz konusu) Tatlı tercih etmeyenler çayla tuzlu yiyecekleri, börek -çörekleri tercih ederler. Tavada yaptığım bu pratik böreği deneyiniz, beğeneceksiniz. Aynı malzeme ve yöntemle 6 adet yufka ile tepside yaparak fırında kızartıyordum. Gülnur arkadaşımın tavada tarifini benimsedim;) artık benim böreğim oldu!
Sevgiler...

3 adet yufka

3 yumurta

1 su bardağı su

bir miktar sıvı yağ (isteğe göre, çok yağlı olması sağlıklı değil)

cam kasede karıştırılır, yufkalar parçalanarak karışıma batırlır ıslatılır tavaya biraz kırşık olarak yerleştirilir (1, 5 yufka altta , 1, 5 yufka üstte olacak biçimde) arasına istedğiniz malzeme eklenir(ben peynirli severeim), ocakta hafif ateşte çevirilere kızartılır, tavanın kapı yardımı ile ters yüzü çevrilir, aynı sistemle kızartılır.

Afiyet olsun...


L.G.E

 
Toplam blog
: 67
: 1508
Kayıt tarihi
: 23.02.08
 
 

Hazır Giyim alanında meslek dersi öğretmeniyim. Ankara Kız Teknik Yüksek Öğretmen okulu Giyim böl..