Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '09

 
Kategori
Şiir
 

Tavan arasında saklanmış

Tavan arasında saklanmış
 

Artık merak etmiyorum tavan arasını...


Bu gün canım kahvaltı yapmak istemedi

Bir sade kahve yaptım kendime

Radyoyu açtım, çocukluk yıllarımdan

Maziden musikiler çalıyordu

Sigaramı yaktım, oturdum camın önüne

Uzaklara baktım pencereden

Ama çok uzaktılar, çocukluğum geldi gözümün önüne

Nedendir birden anneannemin tavan arasını hatırladım

Yüzümde acı bir gülümseme belirdi

Altı yaşlarındaydım, kardeşim beş

Babam Kıbrıs savaşına gittiği için

Bir yıllığına anneanemin yanına taşınmıştık

Tavan arasını kardeşimle çok merak ederdik

Anneannem emanet olduğumuzu söyleyip

Üstümüze titrerdi ve yasaktı o tavan arası

Yasak konuldukça merak büyüdü

Neler vardı neler, tüm dünya oradaydı sanki

Ev halkı işe daldığında,

Kardeşimle çıktık bir gün dar merdivenden

Yakalanma korkusu ve bulacaklarımız…

Küçük bir odaydı bu tavan arası

Ama o yaşlarda bize tüm dünya gibi geldi

Toz kokan sandıkları karıştırdık

Neler vardı, neler bulduk hatırlamıyorum

Ama tüm dünya orada gizliydi...

Bir tıkırtı duyduk ve aşağıya inmeye karar verdik

Acele ile önden inmeye çalışan kardeşim

Ayağı kayıp alnının üzerine düştü

Öyle bir gürültü kopmuştu ki

İçeriden koşturup geldiler

Ben öylece kalmıştım tavan arasında

Kardeşim yerde yatıyordu

Anneannem çıldırmış, emanet olduğumuzu söyleyip , dövünüyordu

Annem göz yaşları ile kucaklayıp hastaneye götürdü kardeşimi

Ben büyüktüm ve hiç bir zaman hata yapamazdım

Çocukluğum onları koruma görevi ve sen büyüksün

Sözleri ile geçti, beynime hala işlemiş...

Beyin kanaması geçirmiş kardeşim

Hastanede yattı, bana sorun o geçen zamanı

Suçluluk duygusu yedi bitirdi beni

Kardeşim iyileşti de, bendeki, içimdeki yara iyileşmedi

O günden sonra merak etmedim

Merak edince acıtacak sandım

O ev hala duruyor, bomboş

İçinde artık anneanem yaşamıyor

 
Toplam blog
: 47
: 705
Kayıt tarihi
: 18.05.09
 
 

1968 İskenderun doğumluyum. 1988 yılında Hatay Eğitim Yüksek okulu Sınıf Öğretmenliği, 2002 Anadolu ..