Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '16

 
Kategori
Siyaset
 

Tavır..

Tavır..
 

Sınıf öğretmenimiz Nimet hanım doğum izninde olduğu için İlyas bey bakardı sınıfa. Daha doğrusu arasıra gelirdi sınıf başkanı Meral gürültülerimizi önleyemediği durumlarda.

O yıllarada eğitimciler eğitimlerini korku imparatorluğu üzerinden vermeye çalışırlardı (istisnalar hariç). İlyas bey yaramazlık yapan öğrencilerine dayak atmak yerine sürekli yanında gezdirdiği ince uzun zinciri ile çocukların kafalarına vurarak cezalandırırdı.

İbrahim'in hem sesi güzeldi (şimdi de öyle) hem de 'tenor bas' özelliğinden dolayı sınıfta yaramazlık yapan öğrenciler arasında sesi her zaman öne çıkar ve ayırt edilirdi. Gürültümüzden rahatsız olan İlyas bey sınıfa girdiğinde kapının önünde ilk birinci sırada İbrahim ve yanında ben oturduğum için İbrahim'den sonra ikinci zinciri ben yerdim "kurunun yanında yaş da yanar" misali. İbrahim'e kızar sitem ederdim 'senden sebep zincir yedim' diye ve tenefüs'te tavır koyar görmezden gelirdim.

Devlet'in bir numaralı ismi ana muhalefet liderine benzerini yapmış Anayasa Mahkemesin'deki törende. Protokolde el sıkışmamış görmezden gelmiş ve yok saymış..

Elbette ki bu tavrın bir nedeni vardır diye düşünüyorum. Karşılıklı olarak söz duellosuna girildiği besbelli. 

Diyelim, olmaması gerektiği halde demokrasi çizgisi dışına çıkılarak televizyon ekranlarından polemiğe girildi ve de her iki taraf açısından da hoş olmayan tavırlar sergilendi.

O polemikler o tavırlar orada kalabilmeli orada bitmeli. Törenlere ve protokollere taşınmamalı.

Keşke polemiklerle güzel şeyler üretilebilse ülkede.

Keşke söz duelloları üretime ve kalkınmaya yönelik yapılabilse.

Keşke karşılıklı tartışmalar vatandaşın yaşam standardını yükseltmeye yönelik yapılabilse..

Keşke sevgi ortamında siyaset yapılabilse ülkede..

Ben de İbrahim'e tenefüste benzerini yapmıştım. Görmezden gelmiş yok saymıştım.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..